Suaugusiųjų švietimo kaitos tendencijos darnaus vystymosi kontekste
| Author |
|---|
Zubrickienė, Ilona |
| Date | Issue | Start Page | End Page |
|---|---|---|---|
2008 | 15 | 116 | 129 |
Straipsnyje analizuojamas suaugusiųjų švietimo kreipimas į darnų vystymąsi. Suaugusiųjų švietimas gali sudarytitinkamas darnaus vystymosi sąlygas, prisidėti prie esminių permainų, imis iniciatyvos įgyvendinant naujas idėjas ir puoselėjant visuomenės gebėjimą keistis. Suaugusiųjų švietimo kaitos tendencijos siejamos su dviem veiksniais. Pirma, suaugusiųjų švietimo kreipimas į darnų vystymąsi, t.y. visą gyvenimą besimokančių žmonių gebėjimų ugdymą: kūrybiškai ir kritiškai spręsti problemas, bendrauti ir bendradarbiauti, aktyviai valdyti savo gyvenimą ir veiklą, kritiškai nagrinėti ir vertinti gaunamą informaciją, veiksmingai rinktis tinkamus mokymosi būdus, ekonominę ir socialinę pažangą sieti su kultūra. [...].
The article analyses the orientation of adult education to sustained development. Adult education can create proper conditions for sustained development, contributing to essential changes and taking initiative in implementing new ideas and nurturing societal power to change. Adult education change tendencies are related to two factors. First, orientation of adult education to sustained development i.e. to educating abilities of people who learn throughout their lives: to solve problems creatively and critically, communicate and cooperate, manage their life and work actively, investigate and assess the obtained information critically, choose proper learning methods efficiently, relate economic and social advancement to culture. [...].