Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/1315
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Glinskienė, Rasa;Repečkienė, Aušra;Žvirelienė, Renata;Kvedaraitė, Nida
Title: Akademinio jaunimo įtrauktis į darbo rinką ir verslininkystės galimybės : kokybinis vertinimas
Other Title: Opportunities for the inclusion of students in the labour market and entrepreneurship : qualitative assessment
Is part of: Taikomoji ekonomika: sisteminiai tyrimai, 2013, t. 7, nr. 1, p. 61-73
Date: 2013
Keywords: Akademinis jaunimas;Akademinio jaunimo įtrauktis į darbo rinką;Verslininkystė;Students;Students inclusion in the labour market;Entrepreneurship
Abstract: Straipsnyje nagrinėjamos Lietuvos akademinio jaunimo įtraukties į darbo rinką ir verslininkystės galimybės, pasitelkiant ES ir nacionalinių jaunimo politiką reglamentuojančių dokumentų turinio analizės metodą. Kokybinio tyrimo duomenys analizuojami taikant kokybinę turinio ir fenomenologinės hermeneutikos analizę, kuria siekta suvokti ir aprašyti tiriamo fenomeno esmę. 
The article examines the opportunities of Lithuanian students for the inclusion in the labour market and entrepreneurship invoking the content analysis of the EU and national documents governing the youth policy. Qualitative research data are analysed applying qualitative content analysis and phenomenological hermeneutic analysis, aimed at understanding and describing the substance of the phenomenon under consideration. 
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/1315
http://dx.doi.org/10.7220/AESR.1822.7996.2013.7.1.4
https://hdl.handle.net/20.500.12259/1315
Appears in Collections:Taikomoji ekonomika: sisteminiai tyrimai / Applied Economics: Systematic Research 2013, nr. 7(1)

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

332
checked on Jan 16, 2021

Download(s)

346
checked on Jan 16, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.