Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/1300
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Tuusis, Danel
Title: The influence of financial indicators in the management of pricing
Other Title: Finansinių rodiklių vaidmuo kainodaroje
Is part of: Taikomoji ekonomika: sisteminiai tyrimai, 2007, t. 1, nr. 1, p. 139-152
Date: 2007
Keywords: Pricing;Management of pricing;Cost-plus method;SME pricing;Kainodara;Kainodaros valdymas;Pridėtinių kaštų metodas;Kainodara mažose ir vidutinėse įmonėse
Abstract: The paper studies the use of cost-plus method which is the most used pricing method among companies. Based on case-studies the paper defines two-level pricing management where different pricing methods are used. The paper argues against the simplified approach to the cost-plus method and explains states hypothesis why companies count costs differently in price management.
Straipsnyje analizuojamas dažniausiai naudojamas kainodaros metodas šiuolaikinėse įmonėse – pridėtinių kaštų modelis. Remiantis atvejų analize, straipsnyje apibrėžiami du kainodaros valdymo lygiai, kuriuose naudojami skirtingi metodai. Autorius palaiko supaprastintą požiūrį į pridėtinių kaštų metodą bei paaiškina hipotezę, kodėl įmonės kainodaroje skirtingai skaičiuoja bei vertina kaštus.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/1300
https://hdl.handle.net/20.500.12259/1300
Appears in Collections:Taikomoji ekonomika: sisteminiai tyrimai / Applied Economics: Systematic Research 2007, nr. 1(1)

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

19
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

32
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.