Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/129099
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis recenzuojamoje Lietuvos konferencijos medžiagoje / Article in peer-reviewed Lithuanian conference proceedings (P1f)
Field of Science: Miškotyra / Forestry (A004)
Author(s): Tolutis, Gintautas Jonas
Title: Želdynų įtaka triukšmo slopinimui
Other Title: Green areas influence on noise suppression
Is part of: Jaunasis mokslininkas 2020 [elektroninis išteklius]. D. 2: Miškų ir ekologijos fakulteto kuruojamų mokslinių sekcijų straipsnių rinkinys / Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademija. Akademija, Kauno raj., 2020
Extent: p. 179-186
Date: 2020
Keywords: Gatvių triukšmas;Želdynai;Triukšmo užtvaros;Triukšmo lygis;Street noise;Green areas;Noise barriers;Noise level
Abstract: Urbanizuotose teritorijose automobilių eismo keliamas triukšmas didėja dėl augančio automobilių skaičiaus. Kadangi triukšmas turi žalingą poveikį žmogaus sveikatai, todėl atsiranda poreikis kontroliuoti triukšmo lygį. Tyrimui pasirinkti gatvės ir miesto skvero želdynai, esantys Švenčionių gatvėje Nemenčinėje, bei triukšmo užtvara prie 102 krašto kelio Miškonyse. Duomenys rinkti visus 2018 metus, vykdant matavimus kiekvieną mėnesį po tris dienas įvairiomis meteorologinėmis sąlygomis. Tyrimo metu pastebėta, kad meteorologinės sąlygos galimai turi įtakos matavimų rezultatams, bet dėl galimo duomenų iškraipymo, sukelto nepastovaus eismo, skirtingų autotransporto 180 priemonių charakteristikų ir nevienodo vairavimo stiliaus, nebuvo nustatyta tiksli įtaka. Išanalizavus gautus duomenis nustatyta, kad pavieniai medžiai prasčiausiai sulaikė triukšmą, gyvatvorė triukšmą sulaikė geriau. Geriausiai triukšmą sulaikė medžių eilė. Geriausiai triukšmas buvo sulaikomas ties lajomis, t. y. 3 metrų aukštyje esančiose medžių lajose ir 0,5 metrų aukštyje gyvatvorės lajoje, palyginus su medžio kamienu arba vietovėmis be medžių ir krūmų įvairiuose aukščiuose. Triukšmo užkarda geriau sulaikė triukšmą nei gatvių ir miesto skvero želdynai
The noise caused by car traffic in urbanized areas is increasing since the growth of automobile number. Since noise has harmful effects on human health, the need to control noise levels appears. For this study street and city square green areas, which are located in Švenčionys street Nemenčinė city, and noise barrier near 102’th region road, located in Miškonys town, were chosen. Data were collected during 2018 by conducting the measurements for three days each month during various meteorological conditions. During these studies it was observed, that meteorological conditions might have influence on research results, but because of plausible distortion of data, caused by irregular car traffic, different characteristics of transport means and diverse driving styles, there weren’t found an accurate influence. After data analysis it was concluded, that single trees performed the worst in withholding the street noise, while hedge performed better. Tree lines performed the best in withholding the street noise. Tree crowns at 3 m height and shrub crowns at 0,5 m height performed the best in withholding the street noise, comparing to just a tree bark and areas with no trees or shrubs at various heights. Noise barrier withholds the street noise better than street and city square green areas
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/129099
Affiliation(s): Miškų ir ekologijos fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml6.83 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

3
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.