Želdynų įtaka triukšmo slopinimui
Date |
---|
2020 |
Urbanizuotose teritorijose automobilių eismo keliamas triukšmas didėja dėl augančio automobilių skaičiaus. Kadangi triukšmas turi žalingą poveikį žmogaus sveikatai, todėl atsiranda poreikis kontroliuoti triukšmo lygį. Tyrimui pasirinkti gatvės ir miesto skvero želdynai, esantys Švenčionių gatvėje Nemenčinėje, bei triukšmo užtvara prie 102 krašto kelio Miškonyse. Duomenys rinkti visus 2018 metus, vykdant matavimus kiekvieną mėnesį po tris dienas įvairiomis meteorologinėmis sąlygomis. Tyrimo metu pastebėta, kad meteorologinės sąlygos galimai turi įtakos matavimų rezultatams, bet dėl galimo duomenų iškraipymo, sukelto nepastovaus eismo, skirtingų autotransporto 180 priemonių charakteristikų ir nevienodo vairavimo stiliaus, nebuvo nustatyta tiksli įtaka. Išanalizavus gautus duomenis nustatyta, kad pavieniai medžiai prasčiausiai sulaikė triukšmą, gyvatvorė triukšmą sulaikė geriau. Geriausiai triukšmą sulaikė medžių eilė. Geriausiai triukšmas buvo sulaikomas ties lajomis, t. y. 3 metrų aukštyje esančiose medžių lajose ir 0,5 metrų aukštyje gyvatvorės lajoje, palyginus su medžio kamienu arba vietovėmis be medžių ir krūmų įvairiuose aukščiuose. Triukšmo užkarda geriau sulaikė triukšmą nei gatvių ir miesto skvero želdynai.
The noise caused by car traffic in urbanized areas is increasing since the growth of automobile number. Since noise has harmful effects on human health, the need to control noise levels appears. For this study street and city square green areas, which are located in Švenčionys street Nemenčinė city, and noise barrier near 102’th region road, located in Miškonys town, were chosen. Data were collected during 2018 by conducting the measurements for three days each month during various meteorological conditions. During these studies it was observed, that meteorological conditions might have influence on research results, but because of plausible distortion of data, caused by irregular car traffic, different characteristics of transport means and diverse driving styles, there weren’t found an accurate influence. After data analysis it was concluded, that single trees performed the worst in withholding the street noise, while hedge performed better. Tree lines performed the best in withholding the street noise. Tree crowns at 3 m height and shrub crowns at 0,5 m height performed the best in withholding the street noise, comparing to just a tree bark and areas with no trees or shrubs at various heights. Noise barrier withholds the street noise better than street and city square green areas.