Švietimo politiką reglamentuojančių dokumentų interpretavimo metodologija: ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo kokybės politikos valdymo atvejis
Author | Affiliation | |
---|---|---|
Juodaitytė, Audronė | ||
Date |
---|
2012 |
Lietuvos švietimo teisiniame diskurse, remiantis tarpdisciplininiais - švietimo politikos ir ugdymo kokybės vadybos - tyrimais, mėginama naujai pažvelgti į švietimą reglamentuojančių dokumentų interpretavimo sampratas ir konceptualizuoti reglamentinės doku- mentalistikos tyrimų metodologijos paradigmą. Pastaruoju aspektu švietimo dokumentų interpretavimo metodologijos nagrinėjimas yra labai menkai išplėtotas. Siame straipsnyje siekiama aptarti švietimą reglamentuojančių dokumentų darybos (turinio kontekstų) aspektus, pateikiant konkrečius ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo kokybės valdymo tyrimus, taip pat išsamiai išanalizuojant interpretavimo metodologines kryptis bei metodų tipologiją. Bandyta pagal švietimo politikoje taikomą dokumentų turinio perspektyvą apčiuopti, kaip pagal situaciją kon tekstualiai pristatomas ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo kokybės valdymo diskursas. Buvo svarbu nustatyti, kokias reikšmes diskurso kategorijos turi švietimo posistemių veiksmingumui ir kaip jos implikuoja posistemių organizacinę elgseną ir kaitos strategijas.