Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/129063
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Neifachas, Sergejus
Title: Discourse on the identity of childhood policy: self-contextualisation of indoctrinated meanings in documents on education
Other Title: Vaikystės politikos tapatumo diskursas: indoktrinuotų prasmių kontekstualizavimasis švietimo dokumentuose
Is part of: Socialiniai mokslai = Social sciences. Kaunas : Kauno technologijos universitetas, 2012, nr. 1(75)
Extent: p. 17-29
Date: 2012
Keywords: Ugdymas vaikystėje;Vaikystės politika;Indoktrinuotos prasmės;Kaita;Diskursas;Reglamentinė dokumentalistika;Childhood education;Childhood policy;Indoctrinated meanings;Change;Discourse;Regulatory documentalistics
Abstract: Vakarų pasaulyje vaikyst÷s politikos tapatumo klausimas naują impulsą įgavo XX a., t.y. visapusiškų švietimo politikos, struktūrinių ir institucinių permainų laikotarpiu. Dėl švietimo globalizacijos, esminių pokyčių sukeliančios naujų ugdymo technologijų raidos bei paplitimo socialinės gerovės valstybė susiduria su naujomis problemomis. Skatinimas kurti į vaiką orientuotas ugdymo paslaugas, ypač propaguojamas liberaliosios politikos šalininkų, aktualizuoja diskusijas apie socialinės gerovės valstybės ateitį. Kvietimas reformuoti tampa dažnu reiškiniu įvairaus pobūdžio socialinės gerovės valstybėse. Švietimo sistemos pokyčiai padidino nesutarimus dėl vaikystės politikos tapatumo. Manoma, kad poindustrinėse visuomenėse dėl globalizacijos procesų silpnėja atsidavimas šeimai, mažiau prisiimama įsipareigojimų vaikystei. Be to, suintensyv÷jo švietimo institucijų, dalyvaujančių socialinės gerovės politikoje, diskusijos dėl šeimos įsipareigojimų ir vaikystės konstitucinių vertybių. Visuomenė yra skatinama prisiimti didesniąją dalį atsakomybės už socialiai jautrios, atviros erdvės vaikams kūrimą. Vis dažniau pasigirsta skatinimų atgaivinti šeimos ir vaiko vertybes, siūloma „refamilizuoti“ (angl. refamilise), t.y. grąžinti į šeimą su priežiūra siejamas funkcijas. Kartu ginama ir šeimos įsipareigojimų „defamilizacija“ (angl. defamilisation), t.y. su priežiūra siejamų funkcijų perkėlimas į viešąją socialinių paslaugų sferą, o socialinės gerovės valstybė kritikuojama dėl negebėjimo užtikrinti ugdymo kokybės, socialinės priežiūros ir socialinės gerovės (Arnlaug, 2006, 17-19 p.). Vis labiau struktūrinis nesuderinamumas švietimo politikoje skatina susimąstyti apie socialinės gerovės valstybės poziciją vaikystės politikos tapatumo atžvilgiu. [...]
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/129063
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Švietimo akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml6.21 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

2
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.