Pedagoginio vadovavimo kompetencija ugdymo turinio ir proceso modeliavime
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date |
---|
2012 |
Straipsnis parengtas itin aktualia ir mažai tyrinėta tema nūdienos mokyklos pedagogikoje. Tai diskursas mokytojams, kuriame formuojamos teorinės ir praktinės pedagoginės veiklos kompetencijos. Šis procesas atliepia šiuolaikinės švietimo kaitos, edukacinių novacijų procesus, pedagogų praktikų lukesčius. Pedagoginė pažanga reikalauja peržiūrėti akademinį pedagogų rengimą ir atsakingai įvertinti jų kvalifikaciją. Visa tai įpareigoja pedagogus užtikrinti geros kokybės mokymąsi, socialinių paslaugų teikimą, laiduoti valstybės švietimo politikos vykdymo kokybę ugdymo proceso organizavimo priemonėmis: planavimu, vadovavimu ir kontrole. Kartu formuojamas naujas švietimo įstaigos pedagogo veiklos reglamentas (pedagoginio vadovavimo kompetencijos aplankas). Kompetencijos aplanko sąvoka yra nauja konceptuali pozicija, keičianti pedagogų ugdymo veiklos įvertinimą ir skatinanti juos tobulėti ir konstruktyviai dirbti. Ši sistema leidžia nustatyti vadovavimo kompetencijos lygius. Vadybinės kompetencijos plėtojimas vyksta atsižvelgiant į valstybės švietimo politiką, mokyklos kultūrinę ir socialinę aplinką, siejamą su įstaigos veiklos rezultatais. Tai skatina ugdymo įstaigų pedagogus profesionaliai valdyti ugdymo procesą, užtikrinant sėkmingą veiklą bei veiksmingą tobulinimą (pagal reglamentuotas profesines kompetencijas), nukreiptą į vaikų ugdymąsi ir gyvenimo sėkmę.
This article is based, and very little research relevant topic in today's school education. This is the discourse of teachers, which formed the theoretical and practical teaching competence. This process responds to contemporary educational change, educational innovations processes, teachers' expectations of practitioners. Educational progress requires review of the academic preparation of teachers and responsible assessment of their qualifications. All of this requires teachers to ensure good quality education, social services, and guarantee the quality of the education policy of the educational process organization through: planning, direction and control. This encourages educational institutions to manage teacher professional development process to ensure successful and effective business development (based on regulated professional competencies), aimed at children's learning and life success.