Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/129055
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kituose recenzuojamuose leidiniuose / Article in other peer-reviewed editions (S5)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Neifachas, Sergejus
Title: Kaimo vaikų ugdymo socialinio-kultūrinio kontekstualumo raiška darnaus vystymosi koncepcijoje
Other Title: Expression of socio-cultural context of countryside children education in the conception of harmonious development
Is part of: Socialinis ugdymas : socialinės ir švietimo politikos dermės nepakankamumo veiksnių įtaka kaimo vaikų socialiniam mobilumui : recenzuojamas tęstinis mokslo straipsnių rinkinys. VI. Šiauliai : VšĮ Šiaulių universiteto leidykla, 2011
Extent: P. 46-55
Date: 2011
Keywords: Kaimo vaikų ugdymas;Socialiniai-kultūriniai kontekstai;Diskursas;Darnaus vystymosi koncepcija;Countryside children education;Socio-cultural contexts;Discourse;The conception of harmonious development
ISBN: 9786094301056
Abstract: Straipsnyje nagrinėjami kaimo vaikų ugdymo socialiniai-kultūriniai raiškos kontekstai darnaus vystymosi švietimo koncepcijoje. Formuojant kaimo vystymo politiką, priimant strateginius sprendimus, remiamasi pasiekimų aktualijomis ir artimaisiais iššūkiais, svarbiausiomis nacionalinėmis švietimo politikos nuostatomis, principais, taip pat darnaus vystymosi švietimo aspketais. Pristatoma darnaus vystymosi paradigma, hermeneutiniai jos kontekstai. Remiantis teorine analize teigiama, kad darnaus vystymosi koncepcija yra kompleksinė ir daugialypė, kuri jungia efektyvumą, lygybę socialiniu-ekologimu pagrindu. Pateikiama kontekstualizuota kaimo vaikų ugdymo dimensijų traktuotė
The article focuses on the socio-cultural contexts of the countiyside children in the harmonious development conception of education. While forming the countiyside development policy as well as making strategic decisions it is referred to the relevance of achievements and short-term challenges, to the most important national attitudes and principles of education policy including the harmonious development educational aspects. The harmonious development paradigm as well as its hermeneutic contexts are presented in the article. On the basis of theoretical analysis it is stated that the conception of harmonious development is complex and multiple in its nature. It combines efficiency and equality on the socio-cultural basis. The contextualized approach to countiyside children educational dimensions is proposed
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/129055
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Švietimo akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml5.42 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.