Exploring the salutogenic university: searching for the triple point for the „becoming-caring-teacher“ through collaborative cartography
Author |
---|
Kinchin, Ian M. |
Date | Volume | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|---|
2021 | 141 | 1 | 94 | 112 |
Šiame straipsnyje, siekiant įvertinti universiteto dėstytojų tobulėjimą, remiamasi Deleuze tapsmo filosofija. Didžiausias dėmesys skiriamas globėjiškumo kontekstui. Problema nagrinėjama remiantis keturių patyrusių mokslininkų, atskleidusių stiprią globėjiškumo komponentę savo profesiniame tapatume, nuomonėmis, formuojančiomis švietimo įstaigos kartografiją, kuri analizuojama platesne prasme, o ne remiantis atskirų dalyvių nuomonėmis. Pastebėta, kad globėjiškumo kartografija susideda iš trijų raidos pertrūkio linijų, kurios identifikuojamos kaip globa, salutogenezė ir pedagoginė sveikata. Šių trijų komponentų suderinimas yra labai svarbus globėjiško dėstytojo tobulėjimui, nes tai konceptualizuojama kaip trigubo taško, kuriame minėti trys komponentai egzistuoja be ribų ar be sienų, formavimas. Šiame straipsnyje pateikiama šios koncepcijos vizualizacija ir buvo vertinama kaip parama dėstytojams, padedanti jiems suformuluoti savo profesinį kontekstą atsižvelgiant į šią trigubą prasmę. Skirtingos žinios, kurias dėstytojai sujungia šiame procese, yra asmeniškos ir išskirtinės. Kritiškai reflektyvus dėstytojų globėjiškumo tyrinėjimas paremtas trigubo taško vizualizacija. Straipsnyje siūlomas metodas, kuris patyrusius universiteto dėstytojus gali paskatinti ieškoti savo profesinės veikmės bei atnaujinti požiūrį į dėstymą.
This paper offers a perspective on ‘care’ as a component in the identity of successful university teachers. Three key lines of flight within this assemblage (care, pedagogic health, and salutogenesis) are examined here. In combination, they may offer a response to hegemonic neoliberal discourses that typically divert academics from enacting their professional values. A ‘triple point’ is hypothesised, at which the three lines would be found to co-exist, without border or barriers.