Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/128593
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Šuliakaitė, Algė;Eismontaitė, Vytautė;Didžiulienė, Rasa
Title: Kolegijos studentų organizuoto trumpalaikio judumo veiksniai
Other Title: Factors of student organized short-term mobility at university of applied sciences
Is part of: Iššūkiai ir socialinė atsakomybė versle : tarptautinės mokslinės-praktinės konferencijos pranešimų medžiaga = Challenges and social responsibility in business : international applied research conference proceedings. Kaunas : Kolpingo kolegija, 2014
Extent: p. 59-65
Date: 2014
Abstract: Straipsnyje siekiama išryškinti kolegijos studentų judumą ribojančius veiksnius. Studentų judumas yra svarbus veiksnys, skatinant Europos integracijos procesus. Europos Sąjungos šalių aukštosiose mokyklose labiausiai paplitęs organizuotas trumpalaikis judumas, kuris organizuojamas, gavus paramą iš Europos Sąjungos studijų finansavimo ir akademinio mobilumo programos - Erasmus. Atlikus tyrimą Kolpingo kolegijoje, paaiškėjo, kad galimybė įgyti profesinių žinių labiausiai skatintų studentus važiuoti studijuoti ar atlikti praktiką užsienyje. Tyrimo rezultatai parodė, kad studentams trūksta informacijos apie konkrečią naudą, kurią jie galėtų gauti išvažiavę studijuoti į užsienį. Aiškios ir konkrečios profesinės naudos išryškinimas gali paskatinti studentus aktyvesniam dalyvavaimui judumo projektuose
The aim of this article is to highlight the main factors which restrict the mobility of the students from the University of Applied Sciences. Student mobility is a key factor in promoting the European integration process. In EU higher education institutions a short-term mobility is the most common one. This kind of mobility is usually organized with the financial support from the European Union "Erasmus" programme for studies and academic mobility. The research results showed that the opportunity to acquire professional knowledge would be the most encouraging factor for the students to study or do an internship abroad. The results of the research also revealed that students do not have enough information about the potential benefits from the studies or internships abroad. The emphasis of clear, specific and accurate information about professional benefits could encourage the students for more active participation in the mobility projects
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/128593
Affiliation(s): Kolpingo kolegija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml5.53 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

4
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.