Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/128231
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Pusvaškis, Romualdas
Title: Profesijos mokytojų rengimo Lietuvoje strategijos metmenys
Other Title: Strategic guidelines for vocational teacher training in Lithuania
Is part of: Profesinis rengimas: tyrimai ir realijos, 2002, nr. 4, p. 54-57
Date: 2002
Keywords: Profesijos mokytojų rengimas;Vocational teacher training
Abstract: Profesijos mokytojų rengimas yra vienas svarbiausių Lietuvos profesinio rengimo sistemos reformos ir plėtros uždavinių. Todėl šiame pranešime siekiama aptarti profesijos mokytojų pirminio ir tęstinio profesinio rengimo strategijos kūrimo sąygas, principus, diegimo etapus, plėtros institucinę infrastruktūrą, formaliojo ir tęstinio profesijos mokytojų rengimo organizavimo aspektus ir prioritetus.
Vocational teacher training is one of the most important objectives of the reform and development of the vocational education and training system in Lithuania. Therefore this article aims to discuss the preconditions and environment of the vocational teacher training strategy implementation. It also encompasses the overview of the main principles, implementation stages, the institutional infrastructure, formal and in-service teacher training organization and the main priorities of the strategy implementation and development.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/128231
Appears in Collections:Profesinis rengimas: tyrimai ir realijos 2002, nr. 4

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

15
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

1
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.