Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/127478
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Lasauskienė, Jolanta
Title: Būsimų muzikos mokytojų bendrųjų kompetencijų plėtojimo strategijos
Other Title: Strategies of developing general competencies of preservice teachers of music
Is part of: Pedagogika : mokslo darbai. Vilnius : Lietuvos edukologijos universiteto leidykla., 2013, [T.] 112
Extent: p. 41-47
Date: 2013
Keywords: Būsimas muzikos mokytojas;Mokytojo bendrosios kompetencijos;Ugdymo projektas;Individualus muzikinis projektas;Pre-service teachers of music;General competencies of teachers;Educational project;Individual musical project
Abstract: Pastaraisiais metais Lietuvoje įgyvendinami įvairūs ugdymo projektai. Šiuo straipsniu siekiama atskleisti individualių muzikinių projektų edukacinę svarbą ir taikymo galimybes plėtojant būsimų muzikos mokytojų bendrąsias kompetencijas universitete. Išryškintos ir ugdymo projekto metu patikrintos svarbiausios būsimų muzikos mokytojų bendrųjų kompetencijų plėtojimo muzikine veikla strategijos. Aptariami atlikto ugdymo projekto rezultatai, analizuojamos studentų reflektavimo ir mokymosi mokytis bei bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijų plėtotės perspektyvos. Jų tobulinimo galimybės aptariamos Meilės Lukšienės pedagoginio palikimo įžvalgų kontekste
According to the Lithuanian and foreign experience of educationalists, the present article discusses possibilities of developing general competencies of pre-service teachers of music by applying the project method. The research is related to analysis of opportunities to improve students’ competencies of reflection and learning to learn, as well as communication and cooperation. The problem of the research formulated: in what way and what impact project activities can exert on general competencies of future teachers of music; what are the basic strategies for developing general competencies of students involved in music pedagogy. The purpose of the research is to highlight basic strategies of developing general competencies of preservice teachers of music. The methods of the research are as follows: analysis of scientific literature and documents, educational project, written student reflections, qualitative content analysis
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/127478
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Švietimo akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml5.96 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

5
checked on Mar 30, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.