Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/125328
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMiškinienė, Birutė-
dc.date.accessioned2020-12-23T01:58:14Z-
dc.date.available2020-12-23T01:58:14Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12259/125328-
dc.description.abstractThe relevance and importance of University and Business Collaboration (UBC) in this dissertation has been analysed at individual academic faculty and business employee level focusing on academic staff readiness to deliver online learning services. Very important issue was pointed out by Davey (2013) study that academic staff needs to be involved more by receiving greater personal benefits from their universities in terms of increasing university business collaboration. According to Kotha et al., (2013) it is not simple for business organizations to combine elements of their existing knowledge with new elicited distant knowledge. Promotion of University and Business Collaboration has a broader framework with strong integrated academic staff role. First of all interdisciplinary aspect should be admitted by covering education science and business areas as academic staff readiness is analysed in the framework of changing university mission, which is influenced by economic change as well. The study is significant because it will outcome by creating a university-business collaboration framework and disclose the academic staff readiness for online services delivery to business strengthening the UBC. Reccomendation for university, business and government has been prepared.en
dc.description.abstractUniversiteto ir verslo bendradarbiavimas darbe buvo tyrinėtas dėstytojo-verslo darbuotojo bendradarbiavimo lygmeniu. Verslo įmonių mokymo paslaugų rinkoje vis aktualesnis dėmesys ir poreikis skiriamas nuotolinio mokymo paslaugoms. Reyet ir Wiesenfied (2015) atkreipia dėmesį, kad šiandieniniai „žinių darbuotojai” naudoja mobilius įrankius. Nuotolinis mokymas reikalauja ne tik gebėjimo parengti mokymo turinį, bet ir pritaikyti naudoti virtualioje erdvėje, konkrečiai mokymosi platformai. Dėstytojų pasirengimas teikti mokymosi paslaugas verslui nuotoliniu būdu apima ne tik dėstytojo dalykinę kompetenciją, bet ir technologinę kompetenciją, universiteto turimą IT infrastruktūrą ir strateginius universiteto – verslo bendradarbiavimo sprendimus. Moksliniame darbe buvo aptarti universiteto besikeičianti misija, bendradarbiavimo su verslu formos, universiteto turimi IT ištekliai, dėstytojų pasirengimas ir verslo darbuotojų lūkesčiai teikiamoms mokymosi paslaugoms nuotoliniu būdu. Tyrimas reikšmingas tuo, kad buvo sukurtas universiteto ir verslo bendradarbiavimo modelis, atskleistas dėstytojų ir verslo darbuotojų santykis į mokymosi paslaugų teikimą nuotoliniu būdu. Parengtos rekomendacijos verslui, universitetui, valdžiai.lt
dc.description.sponsorshipSocialinių mokslų fakultetaslt
dc.description.sponsorshipVytauto Didžiojo universitetaslt
dc.format.extent140 p.-
dc.language.isoen-
dc.subjectUniversty-Business Collaborationen
dc.subjectacademic staff readinessen
dc.subjectonline learning services.en
dc.subjectUniversiteto-verslo bendradarbiavimaslt
dc.subjectdėstytojų pasirengimaslt
dc.subjectnuotolinis mokymasis.lt
dc.subject.otherEdukologija / Education (S007)-
dc.titleAcademic Staff Readiness to Provide Online Learning Services Promoting University-Business Collaborationen
dc.title.alternativeUniversiteto dėstytojų pasirengimas teikti mokymosi paslaugas nuotoliniu būdu skatinant universiteto ir verslo bendradarbiavimąlt
dc.typedoctoral thesis-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:VDU, ASU ir LEU iki / until 2018
Files in This Item:
Show simple item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

6
checked on Mar 30, 2021

Download(s)

1
checked on Mar 31, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.