Academic Staff Readiness to Provide Online Learning Services Promoting University-Business Collaboration
Miškinienė, Birutė |
Universiteto ir verslo bendradarbiavimas darbe buvo tyrinėtas dėstytojo-verslo darbuotojo bendradarbiavimo lygmeniu. Verslo įmonių mokymo paslaugų rinkoje vis aktualesnis dėmesys ir poreikis skiriamas nuotolinio mokymo paslaugoms. Reyet ir Wiesenfied (2015) atkreipia dėmesį, kad šiandieniniai „žinių darbuotojai” naudoja mobilius įrankius. Nuotolinis mokymas reikalauja ne tik gebėjimo parengti mokymo turinį, bet ir pritaikyti naudoti virtualioje erdvėje, konkrečiai mokymosi platformai. Dėstytojų pasirengimas teikti mokymosi paslaugas verslui nuotoliniu būdu apima ne tik dėstytojo dalykinę kompetenciją, bet ir technologinę kompetenciją, universiteto turimą IT infrastruktūrą ir strateginius universiteto – verslo bendradarbiavimo sprendimus. Moksliniame darbe buvo aptarti universiteto besikeičianti misija, bendradarbiavimo su verslu formos, universiteto turimi IT ištekliai, dėstytojų pasirengimas ir verslo darbuotojų lūkesčiai teikiamoms mokymosi paslaugoms nuotoliniu būdu. Tyrimas reikšmingas tuo, kad buvo sukurtas universiteto ir verslo bendradarbiavimo modelis, atskleistas dėstytojų ir verslo darbuotojų santykis į mokymosi paslaugų teikimą nuotoliniu būdu. Parengtos rekomendacijos verslui, universitetui, valdžiai.
The relevance and importance of University and Business Collaboration (UBC) in this dissertation has been analysed at individual academic faculty and business employee level focusing on academic staff readiness to deliver online learning services. Very important issue was pointed out by Davey (2013) study that academic staff needs to be involved more by receiving greater personal benefits from their universities in terms of increasing university business collaboration. According to Kotha et al., (2013) it is not simple for business organizations to combine elements of their existing knowledge with new elicited distant knowledge. Promotion of University and Business Collaboration has a broader framework with strong integrated academic staff role. First of all interdisciplinary aspect should be admitted by covering education science and business areas as academic staff readiness is analysed in the framework of changing university mission, which is influenced by economic change as well. The study is significant because it will outcome by creating a university-business collaboration framework and disclose the academic staff readiness for online services delivery to business strengthening the UBC. Reccomendation for university, business and government has been prepared.