Vyresnių mokinių, besimokančių kadetų licėjuje ir kitoje bendro lavinimo mokykloje, kolektyvizmo ir agresijos sąsajos
Iskenderova, Ingrida |
Tyrimo tikslas – nustatyti vyr. mokinių, besimokančių kadetų licėjuje ir kt. bendro lavinimo mokyklose, kolektyvizmo ir agresijos sąsajas. Tyrime dalyvavo 234 tiriamieji iš Kauno miesto. Apklausa atlikta 2016 m. kovo–balandžio mėnesiais. Tyrime dalyvavo 140 gimnazijos mokinių, iš jų – 62 mergaitės ir 87 berniukai. 94 kadetų licėjuje besimokančių mokinių, iš jų – 36 mergaitės ir 65 berniukai. Tyrimo rezultatai parodė, jog vyresnių mokinių, besimokančių kadetų licėjuje, yra labiau išreikštas kolektyvizmas, lyginant su bendrojo lavinimo mokyklomis. Mokinių individualizmas nesiskiria tarp kadetų licėjaus ir bendro lavinimo mokyklos. Mokinių, besimokančių kadetų licėjuje ir bendro lavinimo mokykloje, agresyvumas nesiskiria. Mergaitėms labiau būdingas agresyvumas ir kolektyvizmas, lyginant su berniukais. Individualizmas tarp lyčių nesiskiria. Vyresnių mokinių labiau išreikštas kolektyvizmas nesusijęs su mažesniu agresyvumu. Vyresnių mokinių labiau išreikštas individualizmas susijęs su didesniu agresyvumu. Didesnį agresyvumą leidžia prognozuoti moteriška lytis ir labiau išreikštas individualizmas.
The aim of the research – to determine the collectivism and aggression interfaces between the upper classes of the Lyceum of Cadets and general education schools. In total the research involved 234 pupils from Kaunas. The survey was done in 2016, March and April months. The survey covered 140 of general education school, of which – 62 girls and 87 boys. Cadets Lyceum involved 94 pupils and among them were 36 girls and 65 boys. The results revealed that the pupils of Cadets Lyceum are more tend to collectivism. The individualism among students does not differ from the Cadets Lyceum and at general education schools. Additionally, the aggressiveness of students from the Lyceum of Cadets and general education schools does not differ from each other. Surprisingly, for the girls the aggressiveness and collectivism are more typical compared with boys. The individualism does not vary between the genders. Expression of the collectivism in upper classes is not related to a lower aggressiveness. Upper class pupils are more tending to individualism and it is associated with an increased aggressiveness. The female gender and expressed bigger individualism allows predicting increased aggressiveness.