Kūrybiškumo ugdymas fortepijono pamokoje
Tyrimo tikslas - atskleisti kūrybiškumo ugdymo muzikinėmis veiklomis ypatumus fortepijono pamokoje. Gauti rezultatai atskleidė, kad dažniausiai mokytojai per fortepijono pamokas užsiima muzikos atlikimu – interpretavimu, tačiau tik vos daugiau nei pusė naudoja metodus, skatinančius pačius mokinius savitai interpretuoti ir išraiškingai atlikti muziką. Muzikos komponavimas – improvizavimas, anot pedagogų, visai neįtrauktas į bendrąsias fortepijono pamokas ir tai gali būti viena priežasčių, kodėl net pusė apklaustų pedagogų visai neužsiima šia veikla per fortepijono pamokas, o likę – tai daro epizodiškai.
The aim of the research is to reveal the features of creativity development through musical activities in a piano lesson. The results revealed that most teachers during piano lessons engage in music performance – interpretation, but only slightly more than half use the methods, which promote pupils to interpret individually and expressively perform a piece of music. Musical composition – improvisation, according to teachers, is not included in general piano lessons and this may be one of the reasons why even half of the interviewed teachers are not engaged in this activity in the piano lessons, and the rest – only perform it occasionally.