Fortepijoninės technikos ugdymo veiksmingumas muzikos mokykloje
Šidlauskas, Mantas |
Jaunasis pianistas – ne tik muzikos mylėtojas, būsimas muzikas – atlikėjas, bet ir pedagogas, todėl jo muzikavimo patirtis bei technikos vystymas yra labai svarbus. Švietimo reforma šiuolaikinį pedagogą įpareigoja nuolat dalykiškai atsinaujinti, o nūdienos mokymo procesą orientuoja naujo turinio, metodų ir principų link. Todėl muzikos mokytojui keliami kvalifikaciniai reikalavimai yra labai dideli ir įvairiapusiai. Labai svarbūs yra ir instrumento valdymo įgūdžiai. Reikalingas sugebėjimas šiuos atlikimo įgūdžius ne tik nuolat lavinti, bet ir mokėti pritaikyti meniniams pedagoginiams tikslams. Magistro baigiamajame darbe nagrinėjamas skambinimo fortepijonu technikos vystymas pradiniame etape (muzikos mokyklos I -IV klasėse) ir skambinimo fortepijonu įgūdžių lavinimas bei tobulinimas, ugdant jaunuosius pianistus.
In this postgraduate conclusive work there is analyzed the learnig of grand piano technique and art playing skills in elementary level, preparing youg pianists, music players in XXI century piano music school. Young pianist is not only the educator elucidating the secrets of music matters, but also a musician performer and music teatcher in the future, so his musical experience and piano technique skills is very essential. The training requirements for music teatcher are particulary high and diverse. Performative skills are extremely important. And capability to redjust these skills for artistic educational purposes during lesson and out - of school musical.