Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/123226
Type of publication: master thesis
Field of Science: Ekonomika / Economics (S004)
Author(s): Charitonova, Viktorija
Supervisor: Pažėraitė, Aušra
Title: Kompleksinis įmonės įvaizdžio gerinimas UAB “Bauer Int” pavyzdžiu
Other Title: Integrated corporate image development on the occasion of Ltd “Bauer Int”
Extent: 99 p.
Date: 14-Jan-2015
Keywords: asmeninis pardavimas;išorinė komunikacija;įmonės įvaizdis;kompleksiškumas;vidinė komunikacija;personal selling;corporate image;complexity;external communication;internal communication
Abstract: Baigiamojo darbo tikslas - remiantis moksline įmonės įvaizdžiui poveikį darančių veiksnių analize, atvejo analizės metu gautais rezultatais, pateikti kompleksinę įmonės įvaizdžio gerinimo programą. Magistrinio baigiamąjį darbą sudaro trys pagrindinės dalys. Teorinėje darbo dalyje analizuojama literatūra, susijusi su įmonės įvaizdžio sąvoka, įvaizdį lemiančiais veiksniais (darbuotojai, prekės ženklas, kultūra, vartotojai, aplinkos saugojimas), įmonės įvaizdžio komunikacija (reklama ir pardavimų skatinimas, vidinė komunikacija, asmeninis pardavimas). Analitinėje baigiamojo darbo dalyje pateikiami ir analizuojami tyrimo, atlikto įmonėje UAB „Bauer Int“ rezultatai. Tyrimas buvo atliekamas naudojant šiuos metodus: kiekybinė vartotojų apklausa, kokybinis darbuotojų interviu, horizontali 2011 – 2013 metų pelno (nuostolių) ataskaitų analizė, antrinių šaltinių (internetinių svetainių, nestruktūrizuoto interviu, pirminės kiekybinės apklausos) analizė. Projektinėje darbo dalyje išskirtos pagrindinės su darbo tematika susijusios problemos ir suformuluota kompleksinė įmonės įvaizdžio gerinimo programa bei pateikiami sprendimai UAB „Bauer Int“ įvaizdžio gerinimui. Tai leidžia teigti, kad teikiami pasiūlymai galėtų rezultatyviai pasitarnauti ne tik atvejo analizei pasirinktai įmonei, bet ir kitoms panašia veikla užsiimančioms įmonėms.
The main aim of this diploma paper – with reference to scientific analysis of factors that have influence on corporate image, also with reference to results of the case analysis, to produce an integrated program of corporate image development. This paper consist of three parts. In the theoretical part there is given an analysis of the literature about corporate image and factors that have an influence on it, such as an employees, brand, culture, consumers and environmental preservation. There is also written about an image communication of the corporate and such components of it like advertising, sales promotion, internal communication, personal selling. Analytical part of this paper consist of analysis and results of the research that was made in the firm Ltd “Bauer Int”. The research was performed by using these methods: the quantitative inquiry of consumers, qualitative interview of employees, horizontal analysis of profit – and – loss appropriation accounts (2011, 2013 years), the analysis of the secondary sources, such as web sites, unstructured interview and primary quantitative inquiry of consumers. In the project part there is distinguished the main problems and formulated program of the integrated corporate image development. There is also given solutions to improve an image of Ltd “Bauer Int”. Therefore given offers and solutions could probably bring benefit not only to inquiring company, but also to firms with similar business strategy.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/123226
Appears in Collections:VDU, ASU ir LEU iki / until 2018

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

9
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

2
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.