Technologinio muzikinio raštingumo diegimas Lietuvos menų gimnazijose
Rinkevičiūtė, Rasa |
Tyrimo problema. Darbe siekiama atsakyti į klausimą, kokios informacinės technologijos yra sukurtos ir gali būti pritaikomos muzikinio ugdymo plotmėje, kaip informacinių technologijų panaudojimą apibrėžia dokumentai reglamentuojantys muzikinį ugdymą, bei kaip ir kiek informacinės technologijos panaudojamos muzikiniame ugdyme Lietuvos menų gimnazijose. Tyrimo objektas. Informacinių technologijų diegimas muzikos teorijos dalykuose. Tyrimo tikslas. Įvertinti naudojimosi muzikinėmis technologijomis gebėjimų plėtotę Lietuvos menų gimnazijose, apibūdinant mokytojų bei mokinių įgūdžius, patirtį ir jos atsiskleidimo galimybes. Tyrimo uždaviniai: 1. Apibrėžti informacinių technologijų panaudojimo muzikiniame ugdyme teorinius bei praktinius aspektus. 2. Nustatyti mokytojų naudojimosi muzikinėmis informacinėmis technologijomis žinių ir gebėjimų lygmenį. 3. Išsiaiškinti mokinių gebėjimų naudotis muzikinėmis informacinėmis technologijomis ugdymo galimybes ir poreikius. 4. Atskleisti muzikinių informacinių technologijų diegimo problemas muzikos teorijos dalykuose. Tyrimo metodai. Tyrimas aprėpia muzikos teorijos dalykus, kuriuose mokomasi muzikos teorijos pagrindų, istorijos bei komponavimo, neliečiant muzikos atlikimo ir interpretavimo sferos. Tyrimas paremtas D. Bigelienės, L. Bunikienės, S. Vingelienės (2006), V. Brazdeikio (2006), V. Dagienės (2006), M. Eisenberg, D. Johnson (1996), P. Fiddy (1987), S. Gerulio, D. Bukantaitės (2007) ir kt. nuostatomis bei idėjomis apie informacinių technologijų poveikį mokymui ir mokymuisi. Rezultatai. Siekiant įvertinti mokinių ir mokytojų IKT taikymo galimybes bei atskleisti muzikinių informacinių technologijų diegimo problemas, buvo atlikta mokslinės literatūros apie muzikines informacines technologijas ir dokumentų, reglamentuojančių IKT panaudojimą muzikiniame ugdyme, analizė. Empyriniam tyrimui pasirinktas kokybinis bei kiekybinis aprašomasis metodas. Parengta mokinių anketa ir mokytojų struktūruoto interviu klausimynas.
Research problem. This work attempts to answer what music information technologies have been created and can be employed in the scope of music education, how the application of music information technologies is determined by the documents regulating music education and how and how much information technologies are utiliesed regarding music education in Lithuanian art high schools. Research object. Application of music information tehnologies to the music theory subjects. Research aim. To evaluate the development of abilities to use music technologies in Lithuanian art high schools whilst describing the skills, experience and possibilites of disclosure hold by teachers and students. Research aims: 1. To determine theoretical and practical aspects of application of information technologies in music education. 2. To establish the level of teachers’ knowledge and their abilities using music information technologies. 3. To clarify training possibilities and needs for developing pupils’ skills to use music information technologies. 4. To disclose problems regarding the application of music information technologies in music theory subjects. Research methods. The research covers music theory subjects that deal with the basics of music theory, music history and musical composition and does not apply to those concerning musical perfomance and interpretation. The research is based on the opinions and ideas of D. Bigeliene, L. Bunikiene, S. Vingeliene (2006), V. Brazdeikis (2006), V. Dagiene (2006), M. Eisenberg, D. Johnson (1996), P. Fiddy (1987), S. Gerulis, D. Bukantaite (2007) and others regarding the effect that information technologies have on teaching and learning. Results. In the attempt to evaluate pupils’ and teachers’ ICT application abilities and to disclose the problems concerning the application of music information technologies, the analysis of literature about music information technologies and of the documents regulating ICT applications in music education was carried out. A quality and quantity describing method was chosen for the empirical research. A structural interview for teachers and a questionnaire for pupils were prepared.