Savigarbos ugdymas pradinėse klasėse
Lerner, Vilija |
Darbe aiškinamasi kaip ugdoma mokykloje mokinių savigarba, kuri apima didelę grupę psichosocialinių ir tarpasmeninių įgūdžių, kurie žmonėms padeda priimti pagrįstus sprendimus, konstruktyviai bendrauti ir susitvarkyti su situacija ir savimi, o tai jiems gali padėti susikurti sveiką ir vaisingą gyvenimą. Darbe yra analizuojama Druskininkų m. „Senamiesčio vid. mokyklos veikla, ugdant mokinių savigarbą. Tyrimo tema – savigarbos ugdymas pradinėse klasėse. Tyrimo tikslas – teoriškai ir empiriškai pagrįsti savigarbos ugdymą pradinėse klasėse. Tyrimo uždaviniai: 1. Išanalizuoti teorinius ir praktinius savigarbos ugdymo sampratos aspektus. 2. Nustatyti savigarbos ugdymą ir savigarbos ugdymo naudą projektinių veiklų metu ketvirtose klasėse Druskininkų m. Senamiesčio vidurinėje mokykloje. 3. Parengti savigarbos ugdymo mokykloje rekomendacijas. Tyrimo metodai: 1. Mokslinės literatūros analizė, siekiant atskleisti savigarbos ugdymo reikšmę mokykloje. 2. Dviejų etapų interviu ir stebėjimas. Kokybinis, aprašomasis tyrimas Darbo rezultatai. Atlikti tyrimai rodo, kad Druskininkų Senamiesčio vidurinės mokyklos ketvirtose klasėse yra nepakankamas savigarbos ugdymas. Darbo rezultatų panaudojimo galimybės. Tyrimo metu gauti rezultatai bus panaudoti mokiniams, mokytojams, tėvams ir kitiems besidomintiems mokinių savigarbos ugdymu. Svarbiausios darbo išvados yra šios: 1. Lietuvoje mažai domimasi savigarbos ugdymu mokykloje. Švietimo ir mokslo ministerija nėra parengusi savigarbos ugdymo programų. 2. Mokyklos socialiniai darbuotojai, pedagogai, klasės auklėtojai, tėvai labiausiai tinka mokyti savigarbos. 3. Projektų metodas yra tinkamiausias metodas ugdyti mokinių savigarbą mokykloje arba kitoje aplinkoje.
The work explains how pupils’ self-esteem that includes a big group of psychosocial and interpersonal skills is educated at school. Those skills help people to make reasonable decisions, to communicate positively, to cope with a situation and oneself and it may help them to organize a healthy and rewarding life. Practice of pupils’ self-esteem education in Druskininkai “Senamiescio” secondary school is analyzed in the work. Research topic – education of self-esteem in elementary classes. Research goal – to prove theoretically and empirically education of self-esteem in elementary classes. Research tasks: 1. To analyze theoretical and practical aspects of conception of self-esteem education. 2. To determine education of self-esteem and benefit of education of self-esteem during project activities in fourth grade of Druskininkai Senamiesčio secondary school. 3. To prepare recommendations for education of self-esteem at school. Research methods: 1. Analysis of science literature in order to detect importance of self-esteem education at school. 2. Two stage interview and observation. Quality, descriptive research Research results. The performed research indicates that Druskininkai Senamiesčio secondary school fourth grade pupils do not receive sufficient self-esteem education. Possibilities to use research results. Results received through research will be used by pupils, teachers, parents and others interested in development of pupils’ self-esteem. The most important research conclusions: 1. There is little interest in self-esteem education at schools in Lithuania. Ministry of Education and Science does not have self-esteem education programs prepared. 2. School social workers, teachers, class educators, parents are most suitable to teach self-esteem. 3. Projects‘ method is the most suitable method to develop pupils‘ self-esteem in school and other environment.