Pianisto ir pedagogo Roberto Bekionio kūrybinės veiklos analizė
Lietuvos fortepijono menas – unikalią formavimosi raidą turinti sritis, kurios braižą nuolat keitė ir keičia skirtingų fortepijoninių mokyklų ir kultūrų principai. Viena vertus, nuolat įvairių politinių reiškinių trikdoma Lietuvos kultūra neturi sąlygų suformuoti savo tautinės kultūros bruožų. Kita vertus, susidariusi situacija leidžia neprisirišti prie vienos fortepijoninės mokyklos principų ir naudotis skirtingų patirčių geriausiomis savybėmis. Tokiomis sąlygomis susiformavo individualus fortepijono pedagogų braižas. Šis darbas skiriamas vieno tokių – LMTA docento Roberto Bekionio kūrybinei veiklai, kuriame atlikto tyrimo tikslas yra atskleisti Roberto Bekionio kūrybinės veiklos ypatumus bei sąlygas, turėjusias įtakos fenomeno susikūrimui Nagrinėjant Lietuvos fortepijono pedagogikai skirtus veikalus, metodinę literatūrą, monografijas apie įžymius Lietuvos fortepijono meno veikėjus, darbo autorius pasigedo docento Roberto Bekionio veiklos įvertinimo. Iškilusi problema – tenka pripažinti, jog svarbesniuose naujesniuose veikaluose apie šio dėstytojo veiklą užsimenama labai mažai. Tai renkant medžiagą daugiausiai pasitarnavo R. Bekionio asmeninė ir docento pedagoginio vardo suteikimo bylos, taip pat jo aktyvios koncertinės veiklos aprašymas spaudoje. Norint aptarti R. Bekionio metodikos privalumus pasitelkta jo buvusių studentų prisiminimais apie mokymosi procesą. Visa tai sudaro darbo naujumą ir aktualumą. Tyrimo objektas: pianisto ir pedagogo Roberto Bekionio kūrybinė veikla. Darbo uždaviniai: išanalizuoti ir apibūdinti skirtingų fortepijoninių mokyklų įtaką Roberto Bekionio individualiam atlikimo ir pedagoginiam braižui, išanalizuoti Roberto Bekionio pedagoginės veiklos ypatumus bei išanalizuoti Roberto Bekionio koncertinę veiklą. Tyrimo metodai: istorinis aprašomasis, palyginamasis, empirinis metodai, literatūros, periodinės spaudos ir dokumentų kritinė analizė, apklausos metodas Tyrimo rezultatai ir išvados. Šaltinių kritinė analizė bei interviu su pačiu Robertu Bekioniu bei jo studentais atskleidė unikalią susiformavusią jo pedagoginių metodų visumą, įtakotą perimtos apibendrintos jo paties pedagogų patirties bei milžiniškos koncertinės praktikos tiek grojant solo, tiek akomponuojant solistams. Interviu metu buvo aptarta metodų visuma, apimanti kūrinio ruošimo procesą, technologinių problemų sprendimą, interpretacijos klausimus, repertuaro parinkimą, ruošimąsi pasirodymams ir konkursams, gebėjimą prisitaikyti prie skirtingų instrumentų ir akustikos. Docento metodikos veiksmingumą įrodo jo studentų pasiekti puikūs rezultatai, aukšti įvertinimai tarptautiniuose konkursuose. Tyrimo metu taip pat išryškėjo ir R. Bekionio talentas vadybinio ir organizacinio darbo srityje bei aktyvi visiuomeninė bei mokslinė veikla.
Lithuanian art of the piano is an area having unique formation development, which style constantly changed and still changes different piano schools and cultural principles. On the one hand, constantly, a variety of political events disrupted culture of Lithuania and it does not have conditions to form their ethnic characteristics of self-awareness. On the other hand, at this juncture it is allowed not to tie up to one piano school principles and use the best features of different experiences. Under these conditions has formed an individual piano teachers’ style. This work is dedicated to one of these teachers - LMTA Associate Professor Robertas Bekionis creative activity in which accomplished research goal is to reveal the features and conditions of Robertas Bekionis creative activity, which influenced the emergence of the phenomenon. Analyzing works, intended to the Lithuanian piano pedagogy, methodological literature, monographs about famous Lithuanian art piano players, the author of this work found a lack of assessment of Associate Professor’s Robertas Bekionis activity. The problem arose - we have to admit that in more important and recent writings about his activities as the teacher are mentioned precious little. It was most useful for collecting material, Robertas Bekionis personal and Associate Professor’s cases, as well as his active concert activity description in the press. To discuss R. Bekionis methodology benefits, his former students’ reminiscences about the learning process were invoked. All this is the work’s novelty and relevance. The object of research is pianist and teacher Robertas Bekionis creative activity. The goals of work: to analyze and characterize influence of different piano schools for Robertas Bekionis individual performance and teaching style, to analyze the peculiarities of Robertas Bekionis educational activity as well as to analyze the Robertas Bekionis performing. The Research methods: historical descriptive, comparative, empirical methods, a critical analysis of literature, periodicals and documents, the survey method. The research outcomes and conclusions. A critical analysis of sources and interview with Robertas Bekionis and his students revealed a unique totality of formed pedagogical methods influenced by inherited summarized his own teaching experience and a huge concert practice as playing solo as accompaniment by the soloists. The totality of methods, that work involving the preparation process of work, technological problem solving, interpretation issues, repertoire selection, preparing for performances and competitions, the ability to adapt to different instruments and acoustics were discussed during the interview. Associate Professor’s effectiveness of methodology is demonstrated of his students achieved excellent results, with high ratings in the international competitions. The research also highlighted R. Bekionis managerial and organizational work talent and active social and scientific activities.