Vaikų muzikinių gabumų įvertinimo problematika muzikos ir meno mokyklose
Tyrimo objektas: Vaikų muzikinių gabumų įvertinimo problematika Kauno muzikos ir meno mokyklose. Tyrimo tikslas: Atskleisti muzikinių gabumų vertinimo kriterijus ir metodus muzikiniams gabumams identifikuoti ir įvertinti. Tyrimo klausimai: 1. Kas yra muzikiniai gabumai? 2. Kokiais kriterijais remiantis galima įvertinti muzikinius gabumus? 3. Kokius kriterijus ir metodus taiko muzikos mokytojai gabiems vaikams identifikuoti ir įvertinti? 4. Koks yra tėvų ir socialinės aplinkos vaidmuo vaikų muzikinių gabumų atpažinimo ir įvertinimo procese? Tyrimo uždaviniai: 1. Apibrėžti muzikinių gabumų savoką meno ir muzikos mokyklose. 2. Apibrėžti muzikinių gabumų vertinimo skalę. 3. Išsiaiškinti, kokie naudojami metodai atpažinti ir įvertinti vaiko muzikinius gabumus. 4. Išskirti muzikinių gabumų įvertinimo kriterijus. Tyrimo metodai: Literatūros šaltinių ir dokumentų analizė, interviu, anketa. Darbo naujumas: Darbų, kuriuose būtų konkrečiai gilinamasi į vaikų, besimokančių muzikos mokyklose, muzikinių gabumų įvertinimą, ugdymo metodiką parašyta nedaug. Nėra darbų, kuriuose būtų kompleksiškai susisteminti bendrųjų ir muzikinių gabumų panašumai ir skirtumai, tėvų ir mokytojų svarba identifikacijos bei įvertinimo procese, muzikinių gabumų identifikacijos specifiškumas ir veiksniai, trukdantys identifikuoti ir įvertintini vaikų muzikinius gabumus.
Subject of the research: corresponds to the problems of music abilities tenable by the children leaning at Kaunas Music and Art schools. Target of the research: is disclosure of the criterions used for valuating music abilities as well as methods for rating and identification of said music abilities. The research is based on the following points: 1. What is meant as music abilities? 2. What criterions should be used in order to measure music abilities? 3. What criterions are applied by music teachers having the aim to access and identify capable children? 4. What role do the parents and social surroundings play in music abilities assessment process of these mentioned children? Tasks of the research are as follows: 1. To define concept of music abilities used by the Music and Art schools. 2. To define rating scale of music abilities. 3. To clear out, what methods are used for recognition and assessment of child’s music abilities. 4. To abstract music abilities assessment criterions. Methods of the research: analysis of the literature sources, interview and questionnaire. Originality of the paper: There are only few written works having the aim in set terms to go deep to assessment of music abilities and their training method of these children, who learn at the Music and Art schools. The works are absent, where similarities and inequalities of general versus music abilities were structured integrally as well as works on parents’ and teachers’ importance during identification and assessment process, music abilities’ identification specificity and factors impeding identification of music abilities.