Pianisto-kocertmeisterio darbas ugdant profesionalų dainininką
Gražus dainavimas, toli gražu neapibūdina vokalinių galimybių bei technikos demonstravimo, muzikos išraiškos perteikimo, balso kolorito ir unikalumo puoselėjimo. Norint gerai įvaldyti dainavimo meną jaunas dainininkas turi įgyti visą kompleksą reikiamų žinių, bei tobulinti jau turimas savybes, sugebėti meniškai taikyti žinias praktikoje. Tai ilgas, nuoseklus procesas, reikalaujantis kantrybės, ištvermės, susitelkimo bei atsidavimo vokaliniam menui, visą tai formuoti ir ugdyti gali padėti ne tik vokalo pedagogas, bet ir pianistas -koncertmeisteris, tačiau Lietuvoje ši veiklos sritis pasigendama kasdieniniam vokalistų ugdyme. Tyrimo tikslas – įvertinti pianisto koncertmeisterio reikšmę ugdant profesionalų atlikėją. Tyrimo uždaviniai: - pristatyti muzikos atlikimą daugialypiu požiūriu, - atskleisti koncertmeisterio reikšmę ir specifiką ugdant profesionalų dainininką, - išskirti koncertmeisterio reikiamus gebėjimus ruošiant profesionalų atlikėją, - atskleisti saviruošos svarbą ir reikšmę koncertmeisterio ir dainininko meninei ir sceninei raiškai. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, interviu, tyrėjos refleksija.
A beautiful singing can merely describe vocal abilities and the demonstration of techniques, the conveying of musical expression, the coloring of voice and nourishing the uniqueness. To really master the art of singing, the young performer has to acquire the whole range of suitable knowledge and to improve already existing properties, and be able to creatively apply knowledge in practice. This is a long, sequential process that requires patience, endurance, concentration and devotion for a vocal performance, to form and develop all of it might help not only the vocal teacher, but and a pianist – concertmaster, although in Lithuania this sphere is missing in the ordinary life of vocalists education. The aim of the research – to evaluate the meaning of concertmaster by educating a professional performer. The objectives of the research: - To present the musical performance by multi-dimensional approach, - To reveal concertmaster significance and specifics by educating a professional performer, - To reveal the importance of self-preparation and the significance for concertmaster and performer artistic and scenic expression. The methods of the research: scientific literature analysis, interviews, investigators reflection.