Krizių komunikacijos principai bankroto administravimo procese
Lišauskaitė, Reda |
Bankrotas tiek Lietuvos, tiek pasaulio įmonėse gali būti neišvengiamas, todėl įvykus jam labai svarbu ne tik finansiniai ir teisiniai aspektai, bet ir komunikacija tarp asmens ar asmenų grupės (bankroto administratorius) su įmonės darbuotojais. Darbuotojai yra tik viena dalis kreditorių, su kuriais administratoriui tenka bendrauti, tačiau siekiant atrasti efektyviausius komunikacijos būdus ir kanalus, labai svarbu bankroto administratoriams pasirengti iš anksto bei komunikuoti taip, kad būtų efektyviai išnaudojamas laikas skirtas įmonės bankroto procedūrai. Darbe pasirinkta analizuoti įmonių bankroto komunikacija, nes fizinių asmenų bankroto teisinė praktika Lietuvoje dar yra pakankamai jauna (Fizinių asmenų bankrotas Lietuvoje įsigaliojo 2012 gegužės 10 d.) ir problemos nėra pilnai susiformavusios. Tyrimo tikslas – identifikuoti komunikacines problemas įmonių bankroto administravimo procese ir pritaikyti tinkamiausius jų sprendimo būdus, kurie galėtų būti naudojami bankroto administravimo proceso metu ir padėtų efektyviau komunikuoti įmonių bankroto administravimo procese. Tyrimo uždaviniai: (1) išanalizuoti teisinę ir mokslinę literatūrą analizuojančią bankroto administravimo procesus, eigą ir praktikas (skirtą bendram proceso eigos supratimui), taip pat ir literatūrą skirtą organizacijos vidinės komunikacijos bei krizių komunikacijos temoms, siekiant kuo nuodugniau suprasti šių procesų ypatumus ir jų tarpusavio santykius; (2) pasitelkiant mokslinės literatūros analizę, dokumentų analizę ir ekspertų interviu, identifikuotui pagrindines komunikacines problemas administruojant bankrutuojančias įmones ir išgryninti efektyviausius jų sprendimo būdus; (3) teikti išvadas, kokiame komunikaciniame lygmenyje šiuo metu yra įmonių bankroto administratorių ir kreditorių santykiai bei rekomendacijas siekiant patobulinti juos, pasitelkiant krizių komunikacijos principus.
In these days communications is understood in a different ways and can be used in each sphere people work. In these thesis importance of the communications is taken through the corporate bankruptcy procedure and the main principles of crisis communication is integrated to see how it could help improving communication with creditors (employees). In order to avoid information overloading this research does not contain wider conception in order t and is concerned to bankruptcy administrator and his communication with ex employees of the bankrupted corporation. In Lithuania bankruptcy of private person were legalized only in 2012, so this was the reason why this thesis is concerned about corporate bankruptcy. This thesis contains of a four parts – introduction, theoretical part, empirical part and conclusion. Each of the parts starts with an introduction, which helps to get the main idea of the article. Next goes the main development of the idea of the article. This part of the work is an introduction and representing the main theme and idea of the research. In the first part of work is presented goal of the work – identify communicational problems and main things how to solve them and create guidelines how to make an effective communication during bankruptcy process. Tasks of the research are: 1. Analyze theoretical literature of the bankruptcy, crisis communication and inner organizational communication, who would help to understand process and later to adjust main guidelines for making communication during bankruptcy process more effective. 2. Identify the main problems related with communication during bankruptcy procedure. Find out the best solutions for those problems. Solutions also are based on theoretical part analysis. 3. Get a conclusion about communication in the bankruptcy process and offer recommendations for making a better communication during process.