Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/120896
Type of publication: master thesis
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Jurgilaitė, Sigita
Title: Produktų demonstravimas lietuviškuose vaidybiniuose filmuose
Other Title: Product placement peculiarities in Lithuanian feature films
Extent: 99 p.
Date: 2-Jun-2010
Keywords: produktų demonstravimas;rėmimo priemonė;produktų demonstravimas filmuose;product placement;product placement in films;promotion
Abstract: Šiame darbe nagrinėjama mokslinė medžiaga apie produktų demonstravimą filmuose ir su tuo susiję klausimai, vėliau atliekama lietuviškų filmų išleistų 1991-2010 Turinio analizė siekiant nustatyti produktų demonstravimo ypatumus lietuviškuose vaidybiniuose filmuose, pagal gautus tyrimo rezultatus paskutinėje darbo dalyje pateikiami projektiniai pasiūlymai kompanijoms planuojančioms naudotis šia rėmimo priemone. Baigiamojo darbo tikslas – pateikti sprendimus kompanijos norinčioms demonstruoti produktus lietuviškuose vaidybiniuose filmuose. Teorinėje darbo dalyje analizuojami produktų demonstravimo filmuose būdai ir principai, aptariami šios rėmimo priemonės privalumai ir trūkumai. Analitinėje baigiamojo darbo dalyje pateikiami ir analizuojami rezultatai gauti atlikus lietuviškų vaidybinių pilnametražių filmų išleistų 1991-2010 metais Turinio analizę. Projektinėje darbo dalyje suformuluotas toks sprendimas: siekiant efektyviai demonstruoti produktus lietuviškuose vaidybiniuose filmuose, kompanija turi vadovautis tikslia veiksmų seka.
This work examines the scientific material and issues about product placement in films. Later was made Content analysis Lithuanian feature movies released in 1991-2010 years. This analysis aim was to find out main internals of product placement in Lithuanian feature movies. According to these results the last part of the work submitted design proposals for companies planning to support this promotion measure. The aim of this work is to provide solutions for companies how to use product placement in the Lithuanian feature films. The theoretical part analyzes techniques and principles of the product placement in films, discuss benefits and weaknesses of this promotion measure. Analytical part of this work presents results of research about product placement in Lithuanian feature films. At the end the main decision was formulated – to use product placement in the Lithuanian feature films and to avoid mistakes company must follow a precise sequence of events.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/120896
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:VDU, ASU ir LEU iki / until 2018

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.