2012 m. LR Seimo rinkimų kampanijos internete ypatumai: lyginamoji partijų analizė
Diržinauskaitė, Irma |
Internetas yra naujas rinkimų kampanijų agitacijos kanalas, kuris Lietuvoje naudotas tik keliose pastarosiose rinkimų kampanijose, tačiau, pastebima – kiekvienoje iš rinkimų kampanijų vis intensyviau. Tačiau neaišku, koks vaidmuo atiteko agitavimui internete 2012 m. LR Seimo rinkimų kampanijoje. Magistro darbo tikslas yra nustatyti agitacijos internete vaidmenį 2012 m. LR Seimo rinkimų kampanijoje. Darbe derinami atvejo analizės ir palyginimo tyrimo modelių bruožai. Tyrimo rezultatai atskleidė, jog partijos agitavimą internete vertina nevienodai: vienoms tai svarbus kanalas pasiekti rinkėjus, kitos mano, kad jam trūksta efektyvumo. Manoma, kad reklamjuostėms efektyvumo trūksta labiausiai. Partijų reklamjuosčių, interneto puslapių ir Facebook paskyrų analizė atskleidė, jog platinamos mažai segmentuotos, pozityvios, personalizuotos žinios, kurios neinteraktyvios, neįtraukia rinkėjų į rinkimų kampanijų procesą. Tarp partijų galima išskirti tris grupes: Tėvynės sąjunga ir Liberalų sąjūdis agitavo aktyviausiai, Socialdemokratų ir Darbo partijos rinkimų kampanija internete ne tokia aktyvi, o nedaug ir ne inovatyvių žinių pateikė Tvarka ir teisingumas, Drąsos kelias ir Lenkų rinkimų akcija.
The Internet is a new channel in the election campaigns which in Lithuania was used only in several recent election campaigns, but noticeable - within each of it increasingly. However, it is unclear what was the role of campaigning online in 2012 Seimas election campaign. The goal of Master's thesis is to determine the role of online campaigning in 2012 Lithuanian Parliament election campaign. The thesis combines features of a case study and a comparative analysis. Methods of qualitative semi-structured interviews with representatives of political parties and content analysis of campaign messages were used. The results of the research revealed that the campaigning online is perceived differently: representatives of few parties admit it is an important channel to reach voters, yet another group of them believes that it lacks efficiency. It is believed that banner ads lack of effectiveness most. The analysis of the banner ads, web pages and Facebook accounts revealed that the information provided to the voters is poorly segmented, positive, personalized, it is not interactive and do not encourage voters to actively participate in the campaign. Among the parties there can be distinguished three groups: Homeland Union and the Liberal’s Movement campaigned actively, the Social Democratic and Labor Party election campaign online was not as active, the least viable campaigns were the ones of the Order and Justice, the Way of Courage and Electoral Action of Poles in Lithuania.