Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/120193
Type of publication: master thesis
Field of Science: Komunikacija ir informacija / Communication and information (S008)
Author(s): Štarkaitė, Indrė
Title: Reklamos vizualumo efektas televizijos paauglių auditorijose: individo poreikių kūrimas ir įvaizdžių įsisąmoninimas
Other Title: The Effect of Visual Advertising on Teenage Audiences: Awareness of Needs and Image Development through Television
Extent: 65 p.
Date: 30-May-2013
Keywords: reklama;poreikiai;įvaizdžiai;vizualumas;pasąmonė;advertisement;needs;image;visual effects;conciousness
Abstract: Reklama- ir teoretikų, ir paprastų žmonių pripažįstama, kaip reiškinys, kuriuo kišamasi į realų žmogaus gyvenimą. Ji padeda arba yra linkusi formuoti naujas nuostatas ar net įsitikinimus. Jei pasiseka bei reklama pateikiama vietoje ir laiku, ji dažnai tampa net mūsų raktu į tam tikrų svajonių išpildymą ar problemų, bėdų sprendimą. Kaip paaiškėjo, dažnai nesąmoningai, tik vėliau pajuntant ir suprantat, reklama propaguoja ne tik prekę ar paslaugą, ji formuoja mūsų vertybes, tikslus, siekius, supratimą, pažiūras, įvaizdžius, o viso to padarinyje ir mūsų elgesį.
Nowadays, not only Academics, but ordinary people as well, do recognize that advertising is a phenomenon, which interferes with real person's life. It helps to form new rules and even convictions. Advertising becomes very successful if placed in the right moment and perfect place, that becomes our way to fulfill our dreams, solve various problems and troubles. As it turned out, advertising unconsciously promotes not only the product or service, it shapes our values, goals, objectives, understanding, attitudes, images, and all the consequences and our behavior.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/120193
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:VDU, ASU ir LEU iki / until 2018

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

13
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

174
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.