Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/119924
Type of publication: master thesis
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Razma, Mindaugas
Title: Vartotojo požiūrio formavimas internetinės reklamos priemonėmis
Other Title: Formation of consumer attitude using online advertising tools
Extent: 91 p.
Date: 28-May-2013
Keywords: vartotojo požiūris;požiūrio formavimas;internetinė reklama;internetinės reklamos priemonės;consumer attitude;attitude formation;online advertising;online advertising tools
Abstract: Šio darbo tikslas – pateikti vartoto požiūrio formavimo internetinės reklamos priemonėmis modelį. Pirmojoje darbo dalyje analizuojama Lietuvos ir užsienio autorių mokslinė literatūra nagrinėjanti vartoto požiūrio formavimo, keitimo aspektus, bei internetines reklamos priemones ir jų panaudojimo galimybes. Antrojoje darbo dalyje pateikiami atliktos vartotojų nuomonės tyrimo rezultatai, bei šio tyrimo rezultatais sudaryti internetinių reklamos priemonių vertę kuriančių veiksnių žemėlapiai. Trečiojoje darbo dalyje pateikiamas vartotojo požiūrio formavimo internetinės reklamos priemonėmis modelis, kuriuo rekomenduojama naudotis siekiant nustatyti kokias internetines reklamos priemones naudoti, pagal reklamai keliamus tikslus, bei sukurti vartotojo požiūrį formuojančią reklaminę žinutę.
The aim of this paper is to present the model of customer attitude formation using online advertising tools. The theoretical part of this paper contains literature analysis of attitude formation and online advertising tools, written by foreign and local authors. The second part of this paper contains results of the online panel research. Also it contains the maps of the factors that impacts assessments of the value of advertising of online advertising tools. The last part of this paper contains the model of formation of consumer attitude using online advertising tools. The model must be followed in order to determine which online advertising tool suits the goals of advertising the best. Also in order to determine the factors of the chosen online advertising tool that impacts assessments of the value of advertising, which is necessity in order to form a positive consumer attitude.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/119924
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:VDU, ASU ir LEU iki / until 2018

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

28
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

24
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.