Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/119604
Type of publication: master thesis
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Kęstenienė, Ramutė
Title: Daugiafunkcio centro veiklos modeliavimas įtraukiosios edukacijos sąlygomis
Other Title: Modelling of multi-functional centre activity in the conditions of inclusive education
Extent: 81 p.
Date: 24-Jan-2017
Keywords: daugiafunkcis centras;vaikas;šeima;tėvai;specialiųjų ugdymosi poreikių vaikas;multi-functional centre;child;family;parents;a child in special educational needs
Abstract: Baigiamojo magistro darbo tikslas - sukurti daugiafunkcinio centro veiklos pagrindimas/modeliavimas įtraukiosios edukacijos sąlygomis modelį.. Darbą sudaro įvadas, 2 skyriai, išvados ir pasiūlymai, literatūros sąrašas, priedai. Pirmoje darbo dalyje mokslinės literatūros analizės pagrindu analizuojama daugiafunkcinio centro veiklos specifika ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikus auginančioms šeimoms. Antroje darbo dalyje pateikiama analizė, kuri pagrindžia daugiafunkcinio centro veiklos poreikį įtraukiojo ugdymo sąlygomis. Pateikiamos praktiškai patikrintos ugdymo proceso struktūros gaires bei sukurtas daugiafunkcinio centro veiklos modelis įtraukiosios edukacijos sąlygomis. Tyrimo metodai: 1. Teoriniai: mokslinės literatūros ir teisinių dokumentų analizė 2. Empiriniai: projektas, eksperimentas, ekspertų apklausa, atvejo analizė. Pateikti apibendrinti tyrimo rezultatai, suformuluotos išvados bei rekomendacijos, pateikti naudotos literatūros šaltiniai ir priedai.
The aim of the Master’s thesis is to create a model of a multi-functional centre activity in the conditions of inclusive education. The work consists of the introduction, 2 chapters, conclusions and recommendations, list of references and annexes. On the basis of scholarly literature analysis, the first part of the thesis deals with the specifics of a multi-functional centre activity meant for families raising children of pre-school and pre-primary age. The second part of the thesis introduces the analysis substantiating the demand for a multi-functional centre activity in the conditions of inclusive education. The guidelines for the structure of educational process that have been verified in practice are presented, as well as the model of a multi-functional centre activity in the conditions of inclusive education has been created. Research methods: 3. Theoretical: analysis of scholarly literature and legal documents. 4. Empirical: project, experiment, expert survey, case studies. The thesis contains generalised research results, formulated conclusions and recommendations, as well as literature resources and annexes.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/119604
Affiliation(s): Švietimo akademija
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:VDU, ASU ir LEU iki / until 2018

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

26
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

25
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.