Paauglio socialinės-emocinės sveikatos, psichologinio priklausymo mokyklai jausmo ir subjektyvaus santykių su tėvais vertinimo sąsajos
Burbaitė, Kristina |
Kristina Burbaitė. Paauglio socialinės-emocinės sveikatos, psichologinio priklausymo mokyklai jausmo ir subjektyvaus santykių su tėvais vertinimo sąsajos. Baigiamasis magistro darbas. Darbo vadovė doc. dr. Ala Petrulytė. Tyrimo tikslas: Ištirti ir nustatyti sąsajas tarp mokinių socialinės emocinės sveikatos, psichologinio priklausymo mokyklai jausmo ir subjektyvaus santykių su motina ir tėvu vertinimo. Tyrime dalyvavo 7-9 klasių moksleiviai iš dviejų Vilniaus mokyklų - „Tuskulėnų“ gimnazijos (68 mokiniai) ir VŠĮ „Versmės“ katalikiškos gimnazijos (88 mokiniai). Iš viso 156 moksleiviai (74 mergaitės, 82 berniukai), amžiaus vidurkis 15m. Tyrime naudotos trys skalės: „Socialinės emocinės sveikatos skalė vidurinėms mokykloms“ (angl. Social-emotional health scale - Secondary), „Psichologinio priklausymo mokyklai jausmo skalė“ (angl. „Psychological sense of school memberhsip scale“, C. Goodenow, 1993) ir „Prieraišumo prie tėvų ir bendraamžių klausimyno“ (angl. Inventory of parent and peer attachment, G. Armsden, M. Greenberg, 1987) prieraišumo prie motinos ir prieraišumo prie tėvo subskalės. Tyrimo rezultatai parodė, kad paauglių psichologinio priklausymo mokyklai jausmas, subjektyvus santykių su motina ir tėvu vertinimas yra statistiškai reikšmingai teigiamai susijęs paauglių socialine emocine sveikata. Psichologinio priklausymo mokyklai jausmas, subjektyvus santykių su motina ir subjektyvus santykių tėvu vertinimas kartu paaiškina 57% socialinės emocinės paauglių sveikatos duomenų.
Kristina Burbaitė. The links between adolescent’s social emotional health, psychological sense of school membership and subjective evaluation of relationship with parents. Master graduation thesis. Academic advisor doc. dr. Ala Petrulytė. The aim of the research is to evaluate the connections between adolescent’s social emotional health, psychological sense of school membership and subjective evaluation of relationship with parents. 156 students from Vilnius „Tuskulėnų“ gymnasium (68 students) and VŠĮ „Versmės“ catholic (88 students) gymnasium, 74 girls, and 82 boys took part in the research, mean age 15 years. Three scales used in the research were: „Social-emotional health scale - Secondary“ (Furlong, 2015), „Psychological sense of school memberhsip scale“, (Goodenow, 1993) and Attachment to father and Attachment to mother subscales from „Inventory of parent and peer attachment, (Gay Armsden, Mark T. Greenberg, 1987). The results showed that there are positive statistically significant relationship between adolescent’s social emotional health, psychological sense of school membership and subjective evaluation of relationship with mother and father. Psychological sense of school membership and subjective evaluation of relationship with mother and father together explains 57% of adolescents’ social emotional health variance.