Švietimo organizacijos darbuotojų motyvavimo būdai: Balsių pagrindinės mokyklos atvejis
Jatulienė, Monika |
Šio magistro baigiamojo darbo autorė yra Monika Jatulienė Lietuvos edukologijos universiteto švietimo vadybos ir lyderystės antro kurso magistrantė. Darbo tema “Švietimo organizacijos darbuotojų motyvavimo būdai: Balsių pagrindinės mokyklos atvejis”. Ši mokykla pasirinkta tirti dėl keletos priežasčių: tai nauja, besiformuojanti švietimo organizacija ir bendruomenė, mokykloje dirba jaunesnis negu šalies amžiaus vidurkis pedagogų kolektyvas. Magistro baigiamojo darbo tikslas – išanalizuoti darbuotojų motyvavimo praktinius aspektus Balsių pagrindinėje mokykloje ir numatyti darbuotojų motyvavimo šioje organizacijoje tobulinimo galimybes. Išsiaiškinti kokius veiksmingus motyvavimo sistemos elementus galima pritaikyti kitose švietimo organizacijose. Švietimo organizacijų darbuotojų motyvavimas yra nauja, aktuali, teorinę bei praktinę reikšmę turinti tyrinėjimų sritis Aktualūs yra tyrimai, kurie nagrinėja konkrečių institucijų darbuotojų motyvavimą – stipriąsias, silpnąsias puses ir motyvavimo tobulinimo galimybes. Išanalizavus tyrimo rezultatus paaiškėjo, kad mokykloje veikia aiški motyvavimo sistema - darbuotojai skatinami, atsižvelgiant į kolektyvo specifinius (demografinius, asmeninius) rodiklius. Apklausos duomenys parodė, kad darbą šioje mokykloje pedagogų kolektyvas vertina teigiamai, tačiau yra motyvacinių veiksnių, į kuriuos reiktų atkreipti dėmesį: vadovų dėmesys darbuotojams, žodiniai paskatinimai, pagyrimai, individualūs pokalbiai. Balsių pagrindinėje mokykloje rekomenduojama užtikrinti, kad motyvavimo sistema ir ateityje veiktų nuosekliai, būtų reguliariai peržiūrima ir atnaujinama pagal kintančias šalies ekonomikos realijas ir pokyčius švietimo politikoje.
The author of the Master thesis is Monika Jatulienė is graduating Education Management and Leadership master degree studies in Lithuanian University of Educational Sciences. The theme of Master thesis is “Methods of employees’ motivation in educational institutions: case of Balsiai primary school”. Balsiai primary school was chosen because of its specifics: school is new (established in 2011) so process of formation in school and its community is ongoing; teachers team at school is younger than average teachers age in Lithuania. The aim of the Master‘s thesis – to analyze the practical aspects of employees‘ motivation and to provide recommendations how to improve employees‘ motivation in Balsiai Primary School. Employees‘ motivation in educational institutions is a new and relevant research area, having theoretical and practical significanceIt is important to expose motivation aspects of employees‘ in educational institutions also to take into account the specifics of motivation at the institutional level as well. The analysis of the results revealed that Balsiai primary school has a clear motivation system – the employees are motivated in respect of their specific groups (demographic, personal) features. The survey data shows that the teachers are satisfied with their job in Balsiai primary school. However, we have to turn our attention to such motivational factors as the managers attention to their employees, verbal incentives, compliments and individual interviews. The recommendation for Balsiai Primary school is to maintain consistency of the motivation system in the future depending on the changing economic realities and education policy of the country.