Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/119476
Type of publication: master thesis
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Aidukaitė, Vilma
Supervisor: Gaigalienė, Marytė
Title: Mokytojo kompetencijos struktūros ir turinio analizė "Pedagogikos" leidinio pagrindu
Other Title: The analysis of the structure and content of teacher competences based on the journal “Pedagogics“
Extent: 130 p.
Date: 5-Jun-2008
Keywords: kompetencija;gebėjimai;mokytojas;asmeninės savybės;žinios;competence;skills;teacher;personal characteristics;knowledge
Abstract: Magistro darbe atskleista mokytojo kompetencijos struktūra ir turinys, remiantis įvairia moksline literatūra, Lietuvos ir Europos Sąjungos švietimą reglamentuojančiais dokumentais. Išanalizuota mokytojų kompetencijų struktūra ir turinys „Pedagogikos“ leidinio (1961 – 2007) pagrindu, mokytojo kompetencijos struktūra ir turinys „Pedagogikos“ leidinyje palyginta su mokytojo kompetencijos struktūra ir turiniu Mokytojo profesijos kompetencijos apraše (2007). Mokytojo kompetencijos sąvoka “Pedagogikos” leidinyje naudojama nuo 2000 metų. Mokytojo vadybinė kompetencija šiame leidinyje nagrinėjama nuo 2001 metų. „Pedagogikos“ leidinyje (2000 – 2007) daugiausia buvo nagrinėjamos mokytojo profesinės kompetencijos; 1961 – 2007 metais mokytojo kompetencija dažniausiai apibūdinama kaip mokytojo gebėjimai, asmeninės savybės ir žinios. Tiek Mokytojo profesijos kompetencijos apraše (2007), tiek „Pedagogikos“ leidinyje naudojami panašūs mokytojo kompetencijų apibūdinimai, tačiau „Pedagogikos“ leidinyje ypač pabrėžiamos mokytojo asmeninės savybės (atsakomybė, savarankiškumas, tolerancija, optimizmas, kūrybiškumas) ir vertybės, išskirta mokytojo vadybinė kompetencija. Mokytojo profesijos kompetencijos apraše mokytojo asmeninės savybės ir vertybės paminėtos, bet nedetalizuojamos. Mokytojo kompetencijos struktūros ir turinio Mokytojo profesijos kompetencijos apraše (2007) ir „Pedagogikos“ leidinyje lyginamoji analizė išryškino vadybinę, bendrakultūrinę, profesines, bendrąsias ir specialiąsias mokytojų kompetencijas ir jas apibūdinančius mokytojo gebėjimus, asmenines savybes, žinias, įgūdžius, vertybes, įsitikinimus, mokytojo profesinį meistriškumą bei mokytojo asmenybės pedagoginį vertingumą.
The present Master’s thesis presents the analysis of the structure and content of teacher competences based on various research literature as well as on the documents that regulate education both in Lithuania and the European Union. The foundation of the study is the structure and content of teacher competences examined in the journal “Pedagogics“ (1961 –2007); the structure and content of teacher competences presented in “Pedagogics“ is compared with the structure and content of teacher competences in the Teacher Professional Competences Inventory (2007). The concept of teacher competence has been used in “Pedagogics“ since 2000. The teacher managerial competence has been examined in this publication since 2001. In the period between 1961 and 2007, teacher competences were predominately defined as the abilities of teachers, their personal characteristics and knowledge. Both the Teacher Professional Competences Inventory (2007) and the publication “Pedagogics“ include similar descriptions of teacher competences, however “Pedagogics“ emphasises the personal characteristics of a teacher (responsibility, independence, tolerance, optimism, creativity), and values as well as distinguishes the managerial competence of teachers. The Teacher Professional Competences Inventory just mentions the personal features and values of teachers without including any detailed description. A comparative analysis of the structure and content of teacher competences presented both in the Teacher Professional Competences Inventory (2007) and the publication “Pedagogics“ reveals the managerial, cultural, professional, general and special competences of teachers and the determining abilities, personal characteristics, knowledge, experience, values, beliefs of teachers, their professional skills and the pedagogical significance of the personality of a teacher.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/119476
Appears in Collections:VDU, ASU ir LEU iki / until 2018

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

18
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

36
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.