Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/119218
Options
Imigrantų vaikų ikimokyklinio ugdymo ypatumai Lietuvoje
Field of Science
Psichologija / Psychology (S006)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Imigrantų vaikų ikimokyklinio ugdymo ypatumai Lietuvoje
Other Title
Immigrant children in the pre-shool features of festering Lithuania
Author
LaskauskienÄ, JÅ«ratÄ |
Advisor
Extent
74 p.
Date Issued
2010-06-02
Abstract
Lietuvai tapus Europos SÄ
jungos nare, į Å¡alį atvyksta vis daugiau uÅŸsienieÄių, pvz., specialistų (migruojanÄių darbuotojų), imigrantų, pabÄgÄlių (gavusių leidimÄ
nuolat guventi Lietuvoje), kurie turi ikimokyklinio amÅŸiaus vaikų. tad Lietuvos Å¡vietimo sistema turi sudaryti sÄ
lygas Å¡ių vaikų ugdymui, ugdymuisi, socializacijai ir integracijai. Å io darbo tikslas: Atskleisti ikimokyklinio amÅŸiaus imigrantų vaikų ugdymosi ypatumus Lietuvoje. Tyrimo uÅŸdaviniai: 1) IÅ¡analizuoti tarptautinÄs migracijos Lietuvoje statistinÄ situacijÄ
ir imigrantų vaikų ugdymosi ypatumus; 2) Atskleisti ikimokyklinio amÅŸiaus imigrantų vaikų ugdymo Lietuvoje ypatumus; 3) IÅ¡tirti tÄvų nuomonÄ apie vaikų ugdymÄ
ikimokyklinÄse įstaigose Lietuvoje. Tyrimo metodai: 1) Vaikų stebÄjimas; 2) TÄvų apklausa raÅ¡tu; 3) Pokalbis su vaiku; 4) GrupÄs aplinkos apraÅ¡as. Apebendrinimas. Tyrime dalyvavo 10 imigrantų vaikų iÅ¡ Rytų europos ir Azijos; 10 tÄvų; 22 pedagogai; 150 bendraamÅŸių. Imigrantų vaikų stebÄjimo rezultatai atskleidÄ, kad grupÄs aplinkoje bendraudami tiek su pedagogais, tiek su bendraamÅŸiais imigrantų vaikai efektyviai naudoja neverbalinį bendravimÄ
, kurio pagalba siekia iÅ¡vengti nepatogumų ir įtampos, negalÄdami apsikeisti ÅŸodine informacija. TÄvų nuomone, ypaÄ svarbu yra vaiko protinių galių ugdymas, bendravimo įgÅ«dÅŸių tobulinimas, imigranto vaiko kultÅ«rinių tradicijų ir gimtosios kalbos puoselÄjimas. Ikimokyklinio ugdymo įstaigose svarbu analizuoti įvairių Å¡alių patirtį daugiakalbių vaikų ugdyme ir kokybiÅ¡kai jÄ
realizuoti.
Lithuania joined the European Union, coming into the country more and more foreigners, such: Professionals (migrant workers), immigrants, refugees (received a permit for permanent residence in Lithuania) who have preschool - age children. Lithuania education system to enable these scildren, education, socialization and integration. The aim of disclose pre - school age children features Lithuania. Objectives of the study: 1) Analysis of integration migration situation in Lithuania statistical and educational aspects of the children of immigrants. 2) Disglosure of preschool education for children of immigrants Lithuania charagteristical. 3) Explore parent's views children's education preschool Lithuania. Methods: 1) Child observation; 2) Parent's written survey; 3) Interview with the child; 4) Description of the environmental group. Generalization. The study included 10 children of immigrants from Eastern Europe and Asia; 10 parents; 22 teachers and 150 children of peers. Immigrant children in the monitoring results revealed that the group environmen and communicate vith teachers and peers vith immigrant children to effectively use non-verbal communication, though which to seek to avoid the inconvenience and stress, beig able to exchange focus. Parents think it is particularty important child mental powers of education, communication skills of immigrant children's traditions and native language. Preschool education services are important to analyze the different experiences of multilingual children's education and quality of its marketing.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Atviroji prieiga / Open Access