Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/118964
Type of publication: master thesis
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Vanagaitė-Sriubienė, Ernesta
Title: Besimokančios bendruomenės kūrimas ir darbo kultūros kaita: autoetnografinė atvejo analizė
Other Title: Creating a learning community and a culture change: autoethnography case study
Extent: 94 p.
Date: 27-Jan-2016
Keywords: Besimokanti bendruomenė;kaita;kokybė;Learning community;change;quality
Abstract: Organizacijoje, kurioje atlikau savo tyrimą, dirba daug talentingų pedagogų. Šioje neformalaus ugdymo įstaigoje vaikų papildomu ugdymu uţsiima mokytojai profesionalai, tikintys tuo, ką daro, yra atsidavę bei išmano savo mokomą dalyką. Nepaisant didţiulės pagarbos, kurią jaučiu savo kolegoms, stebėdama jų veiklą, darbą kolektyve, susidurdama su poţiūriais kasdieniame darbe, suvokiau, jog esama situacija reikalauja kaitos, kad švietimo organizacija imtų dirbti kokybiškiau.
This master‘s thesis examines the concept of a professional learning community and discusses key elements that include team learning, openness to change, a common vision, research for data-driven problem solving, cooperation and initiative. The literature review of the thesis examines other factors affecting the improvement of educational quality: leadership and change, the interface between them, and an overview of various definitions of quality
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/118964
Affiliation(s): Švietimo akademija
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:VDU, ASU ir LEU iki / until 2018

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

7
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

3
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.