Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/118215
Type of publication: master thesis
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Kunickaitė, Daiva
Title: 11-13 metų paauglių patyčių prevencija interaktyviais dramos metodais
Other Title: Prevention of bullying among the 11-13 years old adolescents by using interactive drama methods
Extent: 67 p.
Date: 25-May-2009
Keywords: patyčios;prevencija;interaktyvieji dramos metodai;bullying;prevention;interactive drama methods
Abstract: Patyčios – sąmoningas, neišprovokuotas, nuolatinis vieno asmens ar grupės fizinis ar žodinis kito asmens užgauliojimas siekiant sukurti nuolatinius prievartos ar įžeidinėjimų modelius. Vaikai pačiais įvairiausiais būdas tyčiojasi vienas iš kito, kabinėjasi, skaudina vienas kitą. Siekiant mažinti patyčių problemas mokykloje dėl skirtingos išvaizdos, rasės, kalbos, religijos išpažinimo, mąstymo ar turinčių skirtingą nuomonę, reikšminga būtų formuoti tolerantišką paauglių mąstymą apie kitoniškumą, kurti prevencines programas, pasiremiant interaktyviaisiais dramos metodais, kurie gali būti paveiki priemonė.
Bullying is a deliberate and constant verbal or physical abuse against one person or a group of several individuals with an intention of creating continual models of violence and abuse. Children tend to bully each other in various different ways. In attempt of minimizing the bullying issues at schools, which arise because of different appearance, race, religious beliefs, or different ways of thinking, it is important to form a liberal thinking among the teenagers supporting the personal differences. Using interactive drama methods while creating prevention programs can also be a powerful tool.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/118215
Affiliation(s): Švietimo akademija
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:VDU, ASU ir LEU iki / until 2018

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

2
checked on May 1, 2021

Download(s)

74
checked on May 1, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.