Daiktų interneto programavimo galimybių tyrimas
Bernotas, Marijus |
Daiktų internetas (toliau DaI) – tai sparčiai populiarėjanti informacinių technologijų šaka. Tačiau DaI e. mokymosi kontekste yra per mažai ištirtas ir šiuolaikinėse mokyklose mokantis informatikos ne visada naudojamas. Ši technologija patraukli programavimo ir elektronikos entuziastams. Ji taip pat galėtų būti patraukli ir mokyklų moksleiviams bei kitiems besimokantiems informacinių technologijų. Šis darbas leidžia šiuo metu Lietuvos švietimo įstaigose platinamus valdiklius micro:Bit naudoti, kaip DaI įrenginius, jų duomenis pateikiant mokymo įstaigos žiniatinklio serveryje ir juos valdant iš žiniatinklio serverio. Taip pat šiame darbe mikrovaldikliai micro:Bit integruojami su e. mokymosi sistema, kurią galima pasiekti iš žiniatinklio naršyklės. Pateikiamas teorinis mikrovaldiklių programavimo galimybių tyrimas ir praktinis programinės įrangos prototipas, kuriame mokiniai gali programuoti mikrovaldiklius kaip daiktų interneto įrenginius.
The Internet of Things (IoT) is a rapidly growing area of Information Technologies. However, there is a little progress in introducing this technology to programming classes in a modern school. IoT technology is attractive to amateur coders and makers hobbyist community, so this technology could attract pupils, students and others who want to learn IT. This work is intended to make use of BBC micro:Bit microcontrollers, which are widely distributed in Lithuanian schools and has no internet capabilities, as IoT devices. Data from these microcontrollers can be sent to organization’s web server. Also, the devices could be controlled from the web server. Micro-bit microcontrollers are integrated with ”Moodle” e-learning system, which can be accessed from a web browser. This dissertation provides theoretical research of opportunities for microcontroller programming and provides the prototype of practical solution, which allows schoolchildren to program the devices for IoT solutions.