Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/117897
Type of publication: master thesis
Field of Science: Psichologija / Psychology (S006)
Author(s): Kazlauskas, Modestas
Title: Tėvų patiriamo psichologinio nesaugumo darbe ir nuostatų apie darbą ryšys su jų vaikų elgsena ir akademiniais pasiekimais
Other Title: The relationship between parents’ job insecurity, work attitudes and their children’s behaviour and academic achievement
Extent: 62 p.
Date: 3-Jun-2014
Keywords: tėvų patiriamas psichologinis nesaugumas darbe;tėvų nuostatos apie darbą;vaikų elgsena;vaikų akademiniai pasiekimai;parents’ job insecurity;parents’ work attitudes;children's behaviour;children’s academic achievement
Abstract: Šiuo darbu buvo siekiama ištirti tėvų patiriamo kokybinio ir kiekybinio psichologinio nesaugumo darbe sąsajas su jų pasitenkinimu darbu, saviveiksmingumu darbe, lūkesčiais, susijusiais su jų vaikų išsilavinimu ir profesija, jų vaikų bendrais sunkumais, socialiu elgesiu bei akademiniais pasiekimais. Šiame darbe keliami uždaviniai ištirti: a. tėvų patiriamo kokybinio ir kiekybinio psichologinio nesaugumo darbe ir jų pasitenkinimo darbu sąsajas, b. tėvų patiriamo kokybinio ir kiekybinio psichologinio nesaugumo darbe ir jų saviveiksmingumo darbe sąsajas, c. tėvų patiriamo kokybinio ir kiekybinio psichologinio nesaugumo darbe ir jų lūkesčių, susijusių su vaikų išsilavinimu ir profesija, sąsajas, d. tėvų patiriamo kokybinio ir kiekybinio psichologinio nesaugumo darbe ir jų vaikų bendrų sunkumų sąsajas, e. tėvų saviveiksmingumo darbe bei tėvų lūkesčių, susijusių su vaikų išsilavinimu ir profesija, sąsajas su vaikų socialiu elgesiu, f. tėvų lūkesčių, susijusių su vaikų išsilavinimu ir profesija, tėvų pajamų ir tėvų išsilavinimo sąsajas su vaikų akademiniais pasiekimais, g. vaikų bendrų sunkumų ir vaikų socialaus elgesio sąsajas su vaikų akademiniais pasiekimais. Tyrimo instrumentai – Psichologinio nesaugumo darbe skalė, Tėvų pasitenkinimo darbu skalė, Tėvų saviveiksmingumo darbe skalė, Tėvų lūkesčių, susijusių su vaikų išsilavinimu ir profesija skalė, Galių ir sunkumų klausimynas, Vaikų akademinių pasiekimų skalė. Apklausus 112 respondentų, tyrimo rezultatai parodė, kad: a. tėvų patiriamas kokybinis psichologinis nesaugumas darbe neigiamai prognozuoja tėvų pasitenkinimą darbu, tėvų patiriamas kiekybinis psichologinis nesaugumas darbe neprognozuoja tėvų pasitenkinimo darbu, b. tėvų patiriamas kokybinis psichologinis nesaugumas darbe neigiamai prognozuoja tėvų saviveiksmingumą darbe, tėvų patiriamas kiekybinis psichologinis nesaugumas darbe neprognozuoja tėvų saviveiksmingumo darbe, c. tėvų patiriamas kokybinis ir kiekybinis psichologinis nesaugumas darbe neprognozuoja tėvų lūkesčių, susijusių su vaikų išsilavinimu ir profesija, d. tėvų patiriamas kokybinis psichologinis nesaugumas darbe teigiamai prognozuoja vaikų bendrus sunkumus, tėvų patiriamas kiekybinis psichologinis nesaugumas darbe neprognozuoja vaikų bendrų sunkumų, e. tėvų saviveiksmingumas darbe ir tėvų lūkesčiai, susiję su vaikų išsilavinimu ir profesija, teigiamai prognozuoja vaikų socialų elgesį, f. tėvų lūkesčiai, susiję su vaikų išsilavinimu ir profesija, ir tėvų išsilavinimas teigiamai prognozuoja vaikų akademinius pasiekimus, tėvų pajamos neigiamai prognozuoja vaikų akademinius pasiekimus, g. vaikų socialus elgesys teigiamai prognozuoja vaikų akademinius pasiekimus, vaikų bendri sunkumai neprognozuoja vaikų akademinių pasiekimų.
This study is aimed to investigate the relationship between parents’ qualitative and quantitative job insecurity, job satisfaction, work-related self-efficacy, expectations for children’s education and occupation and their children’s total difficulties, prosocial behaviour and academic achievement. This thesis aims to explore links between: a. parents’ experienced qualitative and quantitative job insecurity and job satisfaction, b. parents’ experienced qualitative and quantitative job insecurity and work-related self-efficacy, c. parents’ experienced qualitative and quantitative job insecurity and their expectations for children’s education and occupation, d. parents’ experienced qualitative and quantitative job insecurity and their children’s total difficulties, e. parents’ work-related self-efficacy, parents’ expectations for children’s education and occupation, and children’s prosocial behaviour, f. parents’ expectations for children’s education and occupation, parents’ income, parents’ education and children’s academic achievement, g. children’s total difficulties, children’s prosocial behaviour and children’s academic achievement. The research instruments used in the study were: Job Insecurity Scale, Parents’ Job Satisfaction Scale, Parents’ Work-related Self-efficacy Scale, Parents’ Expectations for Children’s Education and Occupation Scale, Strengths and Difficulties Questionnaire and Children’s Academic Achievement Scale. 112 respondents (parents) participated in the study. The results showed that: a. parents’ experienced qualitative job insecurity negatively predicts parents’ job satisfaction, parents’ experienced quantitative job insecurity doesn’t predict parents’ job satisfaction, b. parents’ experienced qualitative job insecurity negatively predicts work-related self-efficacy, parents’ experienced quantitative job insecurity doesn’t predict work-related self-efficacy, c. parents’ experienced qualitative and quantitative job insecurity don’t predict parents’ expectations for children’s education and occupation, d. parents’ experienced qualitative job insecurity positively predicts children’s total difficulties, parents experienced quantitative job insecurity doesn’t predict children’s total difficulties, e. parents’ work-related self-efficacy and parents’ expectations for children’s education and occupation positively predict children’s prosocial behaviour, f. parents’ expectations for children’s education and occupation and parents’ education positively predict children’s academic achievement, parents’ income negatively predicts children’s academic achievement, g. children’s prosocial behaviour positively predicts children’s academic achievement, children’s total difficulties doesn’t predict children’s academic achievement.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/117897
Affiliation(s): Švietimo akademija
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:VDU, ASU ir LEU iki / until 2018

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

14
checked on May 1, 2021

Download(s)

8
checked on May 1, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.