Viduriniojo mokyklinio amžiaus mokinių lyderystės muzikinėje veikloje raiška
Šiandieninėje muzikos pedagogikoje itin akcentuojamas siekis humanizuoti ugdymo procesą, t.y. orientuoti į mokinio individualybę, jo saviraiškos skatinimą, gebėjimus prisiimti lyderio vaidmenį. Šiame straipsnyje analizuojama viduriniojo mokyklinio amžiaus (14–16 metų) mokinių lyderystės muzikinėje veikloje raiška, tiriant Alytaus pagrindinio ugdymo mokyklas. Atskleistas reikšmingas skirtumas tarp mokinių nurodyto lyderystės visų apraiškų (iniciatyvumo, kūrybiškumo, meniškumo, inovatyvumo) empirinių požymių gana aukšto svarbos lygio ir daug žemesnio šių požymių raiškos muzikinėje veikloje lygio. Tai rodo pasirinktos temos aktulumą ir galimybes plėtoti lyderystės raišką bendrojo ugdymo mokykloje.
Contemporary music education particularly emphasises the objective to humanise the process of education, i.e., to focus on the individuality of the learner, to stimulation of his/her self-expression and abilities to assume the role of a leader. The paper analyses the expression of leadership of secondary school learners (aged 14–16) in music activities, which was explored during the research conducted in Alytus schools of basic education. The statistically significant difference was established between the high level of importance of all the empirical features of manifestations of leadership (initiative, creativity, artistry, innovation) and a considerably lower level of expression of these empirical features in music education. This substantiates the topicality of the chosen theme and possibilities of enhancing expression of leadership in schools of general education.