Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/116769
Type of publication: doctoral thesis
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Urnėžienė, Emilija
Supervisor: Rajeckas, Vladas;Pečiuliauskienė, Palmira
Title: Vidurinės mokyklos mokytojo pedagoginio kompetentingumo turinio ir struktūros pagrindimas
Other Title: Substantiation of contents and structure of a secondary school teacher's pedagogical competency
Extent: 261 p.
Date: 23-Dec-2009
Keywords: kompetentingumas;kompetencija;gebėjimas;modeliavimas;mokytojas;competency;competence;ability;modelling;teacher
Abstract: Šiuolaikinės besikeičiančios visuomenės spartėjantys pasikeitimai meta iššūkį mokytojams, jų pedagoginiam kompetentingumui. Mokytojo pedagoginis kompetentingumas ir nuolatinis jo tobulinimas yra pagrindinis veiksnys, lemiantis mokytojo profesinį tobulėjimą ir kokybišką veiklą. Disertacijoje siekiama išsiaiškinti, koks turi būti vidurinės mokyklos mokytojo pedagoginio kompetentingumo turinio ir struktūros modelis, kurį būtų galima siūlyti kaip mokytojo standarto rengimo prielaidą aukštojoje pedagoginėje mokykloje.
Pedagogical competence of a contemporary teacher and its continuous improvement is the key factor determining teacher’s professional development and high quality professional activity. The doctoral dissertation focuses on analysis what should be the contents and structure of a pedagogical competence model of a secondary school teacher, which can be introduced as a standard for teacher preparation in a higher school.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/116769
Appears in Collections:VDU, ASU ir LEU iki / until 2018

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

5
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

6
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.