Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/116582
Type of publication: master thesis
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Jankauskas, Vytis
Title: Šiuolaikinio šokio profesionalų rengimo ypatumai
Other Title: Features of education of contemporary dance professionals
Extent: 53 p.
Date: 28-May-2010
Keywords: šiuolaikinis šokis;šiuolaikinio šokio profesionalų rengimas;aukštųjų šiuolaikinio šokio mokyklų programos;contemporary dance;education of contemporary dance profesionals;study programmes
Abstract: Baigiamajame magistro darbe „Šiuolaikinio šokio profesionalų rengimo ypatumai“ siekiama nustatyti šiuolaikinio šokio profesionalų rengimo ypatumus. Pirmoje darbo dalyje, remiantis mokslinės literatūros analize, atskleidžiama šiuolaikinio šokio samprata bei raidos ypatumai, taip pat šiuolaikinio šokio raiška Lietuvos kultūroje. Antroje darbo dalyje, remiantis mokslinės literatūros analize, apibrėžiami šiuolaikinio šokio atlikėjų, choreografų bei šokio mokytojų profesinės veiklos ypatumai ir tai veiklai atlikti būtinos kompetencijos. Trečiojoje darbo dalyje analizuojami empirinio tyrimo rezultatai – JAV ir Vakarų Europos aukštųjų šiuolaikinio šokio mokyklų studijų programos, taip pat šiuolaikinio šokio profesionalų požiūris į šiuolaikinio šokio specialistų rengimą, studijų galimybes bei kokybę Lietuvoje. Darbo pabaigoje pateikiamas, mokslinės literatūros, studijų programų bei profesionalų požiūrio į specialistų rengimą analizės pagrindu, sukurtas šiuolaikinio šokio profesionalų rengimo modelis.
Final MA thesis “Features of Education of Contemporary Dance Professionals” aims to discover and describe features of education of contemporary dance professionals. By analyzing theoretic literature in the first section of this thesis author tries to reveal concept and traits of development of contemporary dance as well as contemporary dance in Lithuania. By analyzing theoretic literature the second section of this thesis describes features of contemporary dance professions such as dancer, choreographer and teacher along with necessary competences for these careers. The third part of the thesis analyzes the results of empirical research – contents and structure of study programmes of higher education institutions in USA and Western Europe as well as opinion of Lithuanian contemporary dance professionals about options of contemporary dance studies in Lithuania and their quality. In accordance with analysis of theoretic literature, study programmes of foreign institutions and opinions of contemporary dance professionals about studies in Lithuania the final section proposes a new model for education of contemporary dance professionals.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/116582
Affiliation(s): Švietimo akademija
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:VDU, ASU ir LEU iki / until 2018

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

7
checked on May 1, 2021

Download(s)

31
checked on May 1, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.