Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/115744
Type of publication: master thesis
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Juodeškienė, Martyna
Title: Dailės mokytojo autentiška lyderystė
Other Title: Authentic leadership of art teachers
Extent: 69 p.
Date: 2-Jun-2017
Keywords: dailės mokytojas;lyderystė;autentiška lyderystė;art teacher;leadership;autentic leadership
Abstract: Darbe analizuojama dailės mokytojų autentiškos lyderystės raiška ir ieškoma veiksnių, kurie ją skatina. Autentiška lyderystės teorija sukoncentruota į savęs pažinimą ir nuolatinį ugdymąsi, savidrausmę, stabilumo išlaikymą, pasitikėjimą savimi ir tikėjimą tuo, kas sakoma ir daroma, troškimą siekti sau svarbių tikslų, kurie paremti vertybėmis. Pedagogo asmenybė, pedagoginiai gebėjimai ir autentiškumas yra sėkmingos pedagoginės veiklos pagrindas. Manytina, kad autentiška lydeysrė gali būti laikoma vienu iš būdų, kuris padeda augti ir tobulėti pedagogams bei užtikrina jų profesionalų darbą.
The expressions of authentic leadership of the art teachers are analyzed and are looked for the things that motivates to express it. The theory of authentic leadership is concentrated on self-knowing, consistent learning, self-discipline, self-confidence and being confident when saying or doing things. It also concentrates on the aspirations of pursuing goals based on values. The personality of the educator, his teaching abilities and authenticity are the foundation of the successful work. Some say that authentic leadership is one of those things that helps improving skills of the educators and guarantees their professional work.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/115744
Affiliation(s): Švietimo akademija
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:VDU, ASU ir LEU iki / until 2018

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

16
checked on May 1, 2021

Download(s)

23
checked on May 1, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.