Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/115736
Type of publication: master thesis
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Engenes, Greta
Supervisor: Trakšelys, Kęstutis
Title: Dvikalbių vaikų lyderystės ugdymas ikimokyklinėje įstaigoje Norvegijoje
Other Title: Development of Leadership of bilingual children in preschool institution of Norway
Extent: 64 p.
Date: 5-Jun-2015
Keywords: Lyderystė;ugdymas;dvikalbystė;bilingvizmas;Leadership;education;bilingual
Abstract: Sparčiai besivystant mokslui švietimas nuolatos turi priimti naujoves, tenkinant visuomenės poreikius. Tiek Lietuvoje, tiek Europoje ikimokyklinio ugdymo programose yra vis dažniau minimas dvikalbių vaikų ugdymo reiškinys. To įtaka – dažnėjantis kelių kultūrų dominavimas vienoje šeimoje. Ikimokyklinio ugdymo pedagogai stengiasi kuo platesniu aspektu ugdyti lyderystę vaikams nuo pat mažens. Dvikalbių vaikų lyderystės ugdymas, nepažeidžiant jų teisių ir laisvės yra gana sudėtingas uždavinys kiekvienai ikimokyklinio ugdymo įstaigai. Visoje Europoje susiduriant su šia problema, Norvegijoje imtąsi intensyviau kurti kokybiškus dvikalbių vaikų ugdymo modelius ikimokyklinėje įstaigoje.
While science is rapidly evolving, education must constantly introduce innovations in order to meet the needs of society. Phenomena of development of bilingual children is increasingly more often mentioned in preschool education programs in Lithuania and Europe. Its influence – is increase of domination of more than one culture in one family. Since the first days teachers of preschool education tries to develop leadership of children. Development of leadership of bilingual children without prejudice to their rights and freedoms is a difficult task to any preschool education institution. As whole world faces this problem, Norway undertook the challenge to intensify the creation quality models for education of bilingual children in preschool education institutions.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/115736
Appears in Collections:VDU, ASU ir LEU iki / until 2018

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

10
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

16
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.