Dvikalbių vaikų lyderystės ugdymas ikimokyklinėje įstaigoje Norvegijoje
Engenes, Greta |
Sparčiai besivystant mokslui švietimas nuolatos turi priimti naujoves, tenkinant visuomenės poreikius. Tiek Lietuvoje, tiek Europoje ikimokyklinio ugdymo programose yra vis dažniau minimas dvikalbių vaikų ugdymo reiškinys. To įtaka – dažnėjantis kelių kultūrų dominavimas vienoje šeimoje. Ikimokyklinio ugdymo pedagogai stengiasi kuo platesniu aspektu ugdyti lyderystę vaikams nuo pat mažens. Dvikalbių vaikų lyderystės ugdymas, nepažeidžiant jų teisių ir laisvės yra gana sudėtingas uždavinys kiekvienai ikimokyklinio ugdymo įstaigai. Visoje Europoje susiduriant su šia problema, Norvegijoje imtąsi intensyviau kurti kokybiškus dvikalbių vaikų ugdymo modelius ikimokyklinėje įstaigoje.
While science is rapidly evolving, education must constantly introduce innovations in order to meet the needs of society. Phenomena of development of bilingual children is increasingly more often mentioned in preschool education programs in Lithuania and Europe. Its influence – is increase of domination of more than one culture in one family. Since the first days teachers of preschool education tries to develop leadership of children. Development of leadership of bilingual children without prejudice to their rights and freedoms is a difficult task to any preschool education institution. As whole world faces this problem, Norway undertook the challenge to intensify the creation quality models for education of bilingual children in preschool education institutions.