Tėvų edukacija vaikų kūrybiškumo ugdymui šeimoje
Burbienė, Aušra |
Vaiko kūrybiškumo apraiškos labiausiai pastebimos ankstyvoje vaikystėje. Todėl itin didelę reikšmę formuotis kūrybingai ir atsakingai asmenybei turi šeima. Šeimoje geriausiai gali būti atliepiami vaiko poreikiai ir interesai, sąveikaujant su vaiku kuriamos jo kūrybinį mąstymą žadinančios įvairios situacijos, suteikiama kūrybinė laisvė. Tačiau pastebima, kad ugdymo įstaigos menkai rūpinasi tėvų edukacija, jų įtraukimu į vaiko ugdymosi procesą ir skatinimu plėtoti vaiko kūrybiškumo ugdymąsi namų aplinkoje. Akivaizdu, kad šeimoms trūksta patirties ir kryptingo konsultavimo (patirtinio mokymosi), ugdant vaiko kūrybiškumą bei kuriant jam kūrybiškumą žadinančią aplinką namuose.
Children creativity is most visible in the earliest stages, consequently the family role in a formation of creative and responsible personality is extremely important. The family can conform children interests and needs the best, as different situations that stimulate a creative thinking may arise in contact with a child and its’ artistic freedom is granted. It is observed that education institutions give little attention to the education of parents, to their involvement into children educational processes and promotion to develop children creativity at home. It is evident that families lack the experience and targeted counselling (experiential learning) for increasing children originality and the originality stimulating environment at home.