Paauglių (Z kartos) lyderystės bruožų raiška 6–9 klasėse
Petrovienė, Ilona |
Baigiamajame moksliniame darbe „Paauglių (Z kartos) lyderystės bruožų raiška 6-9 klasėse“ analizuojama paauglio (Z kartos) lyderystės bruožų raiškos ypatumai formaliojo ir neformaliojo ugdymo procese, paauglio požiūriai, nuostatos, bruožai, lemiantys paauglių lyderiavimą mokantis 6 - 9 klasėse. Darbo įvade atskleidžiamas temos aktualumas ir ištirtumas, remiantis moksline, pedagogine, psichologine literatūra iškeltas darbo tikslas ir jo įgyvendinimui reikšmingi uždaviniai. Pirmasis darbo skyrius skirtas lyderystės, asmenybės amžiaus tarpsnių sampratos ir kaitos analizei, atsiskleidžiant paauglių (Z kartos) lyderystės reiškiniui kaip efektyvaus asmenybės ugdymo prielaidai. Antrajame darbo skyriuje atliekama kiekybinių ir kokybinio tyrimo duomenų analizė apie 6 – 9 klasių paauglių (Z kartos) lyderystės bruožų raišką ugdymo procese. Darbo pabaigoje pateikiamos apibendrinančios išvados ir rekomendacijos.
The final scientific thesis "Manifestation of Leadership Traits of Adolescents (Z Generation) in Grades 6-9” analyses the peculiarities of manifestation of leadership traits of an adolescent (Z generation) in a formal and a non-formal educational process, the adolescent's views, attitudes and traits that determine the teen leadership while learning in grades 6-9. The introduction of the thesis discloses the relevance of the topic and how much it has been researched according to the scientific, educational and psychological literature. The introduction presents the goal of the thesis and the objectives that are significant for the implementation of the goal. The first section of the thesis is dedicated to the concept of leadership, the concept of age-spans of a personality and analysis of change. It reveals that the phenomenon of adolescent leadership (Z generation) is a precondition for an effective personality development. The second section of the work presents the analysis of quantitative and qualitative research data about the manifestation of adolescent (Z generation) leadership traits in the educational process among pupils from grades 6-9. The overall conclusions and recommendations are provided at the end of the thesis.