Tolerancijos mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, raiška ugdymo(si) aplinkoje
Paškauskaitė, Renata |
Įgyvendinant įtraukiojo ugdymo idėją Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose, kurios pagrindinis principas yra tolerancija skirtybėms, vis dar susiduriama su neigiamu požiūriu į mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, integraciją į bendrojo ugdymo klases. Šio darbo tikslas buvo ištirti tolerancijos, mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, raišką ugdymo(si) aplinkoje. Atliekant atvejo analizę, taikant pusiau struktūruoto interviu metodą, buvo atskleista tolerancijos reikšmė mokinių savijautai bendruomenėje; išanalizuota tolerancijos raiška mokinių tarpasmeniniuose santykiuose; atskleista tolerancijos raiška mokinių santykiuose su mokytojais.
Practice on inclusive education in Lithuania for the implementation of the idea of general education schools, in which the basic principle is tolerance for differences, is still faced with a negative attitude to the students with special educational needs integration into the general education classroom. The research aim was to investigate the expression of tolerance for students with special educational needs educational environment.In the case study using a semistructured interview method was disclosed tolerance value students' well-being in the community; analyzed expression of tolerance in students’ interpersonal relationships; revealed the expression of tolerance in students’ relationships with teachers.