Nemuno vandens kelio Kaunas-Klaipėda Zapyškio prieplaukos poveikis upės hidraulinėms-hidrologinėms charakteristikoms
Ivanauskas, Justinas |
Analizuojama Nemuno vandens kelio Kaunas-Klaipėda Zapyškio prieplaukos įtaka upės hidraulinėms - hidrologinėms charakteristikoms. Darbe buvo panaudotos GIS batimetrinių duomenų bazės ir programų paketas MIKE 21. Siekiant parinkti tinkamą prieplaukos tipą nagrinėjamame upė ruože buvo pasirinkti du prieplaukos variantai, modeliuojama upės hidrodinamika ir palyginamosios analizės metodu analizuojami gauti rezultatai. Modelio duomenų paruošimui ir analizei buvo panaudoti vagos dugno reljefo ir projektinių vandens lygių paviršiaus skaitmeniniai modeliai, bei GIS programinė įranga. Konvertavus šiuos duomenis, jie buvo panaudoti kaip batimetriniai duomenys MIKE 21 HD programoje. Suderinus pakraštines sąlygas ir vagos šiurkštumo koeficientus hidrodinamikos modeliuose buvo nagrinėjami 2 prieplaukos variantai. Pirmiausiai buvo modeliuojamas šio ruožo variantas be prieplaukos. Antru variantu buvo modeliuojama krantinės tipo prieplauka. O trečiajame variante pasirinktas išsikišusi į upės vagą prieplauka. Nustatyta, kad krantinės tipo prieplauka turi mažiausią įtaką upės hidraulinėms - hidrologinėms charakteristikoms, lyginant su kito tipo prieplaukomis, ir praktiškai nepakeičia natūralios vagos charakteristikų.
The analysis of the Nemunas river Kaunas-Klaipėda Zapyškio wharf influence river hydraulic - hydrological characteristics have been used to package software MIKE 21 HD. Segment was examined to select two stages in order to compare variations of the results obtained and the appropriate pier type. Model data preparation and analysis were used for digital surfaces bottom topography and the design of water at the surface models, and GIS software. The conversion of these data, it was used as bathymetery data modeling with MIKE 21 HD program. Combining bathymetry and peripheral conditions were run at the section of the hydrodynamic model. It was first simulated in this section without the option wharf. The second option was modeled type quay wharf. And as the third version of produtruding the wharf in the river bed. Found that the type of quay wharf has a minimum impact on river hydraulic - hydrological characteristics compared with other type of wharf, and is similar to natural river characteristics.