Autotransporto keliamo žemo dažnio triukšmo tyrimai triukšmą sulaikančių užtvarų saugos zonose
Akustinis triukšmas – viena didžiausių pastarojo laiko ekologinių problemų gyvenvietėse šalia transporto kelių, kuriai mažinti taikomos įvairios inžinerinės priemonės. Triukšmo barjerai viena efektyviausių priemonių triukšmui slopinti, tačiau jų žemo dažnio slopinamasis efektyvumas tyrinėtas menkai. Šiame darbe pateikiamos žemo dažnio ir infragarso vertinimo prielaidos triukšmo barjerų saugos zonose. Sudaryta žemo dažnio tyrimų metodika triukšmo barjerų saugos zonose ir atlikti eksperimentiniai tyrimai. Tyrimų rezultatai parodė jog plonasienių barjerų žemų dažnių slopinimo efektyvumas didžiausias atstumuose iki 30 m. Triukšminė aplinka infragarsinėje srityje nepriklausomai nuo atstumo priskirtina palankiai ir poveikio žmogui sukelti neturėtų. Nustatytos žemo dažnio vertinimo rodiklio LG vertės barjerų saugos zonose yra mažesnės nei potencialiai pavojinga 85 dB(G) riba.
Acoustic noise is one of the common environmental problems nowadays in agglomerations near highways. The negative influence of noise is reduced by technical solutions such as noise barriers which effectively reduces the noise level. Unfortunately there is not much data of low frequency attenuation of lightweight acoustic barriers. This study deals with the assessment of the low frequency and infrasound in the shadow zones of noise barriers. Methodology for the low frequency noise was consisted and experimental measurements were carried out. The results show that the attenuation of low frequency barriers is most noticeable at distance up to 30 m. Acoustic environment in the infrasound range should not have any adverse effects on humans. It was determined that low frequency noise (LFN) levels LG in the shadow zones of noise barriers can be attributed as favourable and does not exceed the 85 dB(G) limit.