Biodegalų deguonies ir cetano skaičiaus įtaka dyzelinio variklio degimo procesui ir deginių emisijai
Disertacijoje nagrinėjama individuali degalų cetano skaičiaus ir/ar deguonies kiekio įtaka dyzelinių variklių degimo procesui. Pagrindinis disertacijos tikslas - ištirti cetano skaičiaus, biodegalų deguonies ir jo kilmės įtaką savaiminio užsiliepsnojimo gaišties periodui, degimo charakteristikoms, dyzelinio variklio terminiam efektyvumui ir deginių emisijai. Pagrindinis darbo objektas mineralinio dyzelino ir antros kartos biodegalų (HVO) mišinių, prisotintų etanolio arba biodyzelino deguonimi fizinės ir cheminės savybės, savaiminio užsiliepsnojimo, degimo proceso dyzeliniame CRDI variklyje ir deginių emisijos rodikliai. Naudoti degalų mišiniai susidedantys iš mineralinio dyzelino, HVO, etanolio arba biodyzelino. Pagal pradines degalų savybes paruošti degalų mišiniai su: vienodu deguonies kiekiu (4,5% pagal masę) bei kintančiu cetano skaičiumi; vienodu cetano skaičiumi (55,5) bei kintančiu deguonies kiekiu. Eksperimentinių tyrimų duomenys panaudoti skaitiniame modeliavime AVL Boost ir MATLAB programų aplinkoje
The dissertation examines the individual effects of cetane number, fuel-bound oxygen content of biofuels on the combustion process and emissions of a diesel engine. The purpose of the research thesis was to study the influence of cetane number, biofuel-bound oxygen and its origin on the autoignition delay time, combustion characteristics, thermal efficiency and exhaust emissions of a diesel engine. The objects of the research were physical and chemical properties of a fossil diesel fuel and second generation biofuels (hydrotreated vegetable oil - HVO) blends, involving ethanol-bound or biodiesel-bound oxygen, the auto-ignition delay, combustion process, heat release rates and exhaust emissions of a turbocharged CRDI diesel engine. The tested fuel blends were prepared with varying cetane number, the same fuel-oxygen mass content (4.5 % by mass) of ethanol or biodiesel (RRME) and varying oxygen mass percent, the same cetane number (55,5). The data of experimental tests were processed by using AVL Boost and MATLAB programme for modeling.