Mokytojo darbo specifika lietuvai įstojus į europos sjungą
Jurgelaitienė, Loreta |
Magistrantūros studijų baigiamasis darbas: 56 puslapiai, 7 paveikslai, 10 lentelių, 61 literatūros šaltiniai, 3 priedai, lietuvių kalba. Tyrimo objektas - pedagoginio darbo specifika įstojus į ES. Tyrimo tikslas – ištirti kaip keičiasi pedagoginio darbo specifika atliekant naujus pedagogo vaidmenis. Uždaviniai : • Išanalizuoti mokytojo pedagoginio darbo specifiką įstojus į ES. • Palyginti mokytojų ir mokinių nuomones apie mokytojo pedagoginio darbo specifiką įstojus į ES. • Atskleisti, kokią įtaką daro mokytojo vaidmenų atlikimui pedagoginis pašaukimas ir pasirengimas profesijai. Tyrimo metodai: • Informacijos šaltinių analizė; • Mokytojų ir mokinių anketinė apklausa; • Statistinių duomenų analizė. Gauti tyrimo rezultatai – mokytojai tradiciškai linkę atlikti dalyko dėstytojo ir klasės auklėtojo vaidmenis, juos papildydami novatoriaus, lyderio, draugo ir t.t. vaidmenų aspektais. Po įstojimo į ES pedagogo darbas pasikeitė didesnės atsakomybės ir veiklos laisvės prasme. Darbo tyrimo rezultatai pristatyti 2011 m. balandžio 28 d. vykusioje studentų mokslinėje konferencijoje „Jaunasis mokslininkas 2011“.
Master's degree thesis: 56 pages, 7 figures, 10 charts, 61references, 3 annex, Lithuanian language. KEYWORDS: pedagogue's roles, competence, pedagogical mastership, education, teaching, tutoring and training. Object of the research - peculiarity of teacher’s work after entering the European Union. Aim of the research - to analyze the change of teacher’s work after entering the European Union. Objectives of the research: • to analyse particularity of teacher‘s pedagogical work after joining the EU; • to compare opinions of the teachers and schoolchildren about the peculiarity of teacher‘s pedagogical work after joining the EU; • to reveal the influence of pedagogical mission and preparation for this profession on the teacher‘s role. Methods of research: Analysis of information sources; questionnaire, statistical data analysis. Research results: The received data shows that teachers are traditionally inclined to perform the roles of a subject teacher or a form master/mistress, by supplementing them with aspects of the innovator, leader and friend etc. roles. After joining the EU the pedagogue's work has changed in the sense of responsibility and freedom of activity. The research results are presented in Students’ Scientific Conference ”The Young Scientist 20011” on April 28th, 2011.