Mokytojų kvalifikacijos ir asmenybės bruožų svarba ugdant mokinius
Date |
---|
2020 |
Moksliniais tyrimais patvirtinta, kad aukštesnius intelektinius gebėjimus turintys mokiniai turi aukštesnius akademinius pasiekimus (Rani, 2017; Peng et al., 2019), tačiau populiarėjant intelektinių gebėjimų vertinimui remiantis mokytojų nuomone, kyla klausimas ar šis ryšys išlieka reikšmingu. Tyrimuose pateikiami įrodymai, kad mokinio pasiekimai priklauso ir nuo mokinio aplinkai priklausančių veiksnių, pavyzdžiui, mokytojų dalykinių ir asmeninių kompetencijų (Bastian, 2018; Koleňáková & Hošová, 2019). Pastebima, kad mokytojo aukštesnis pedagoginis laipsnis ir turimos profesinės žinios padeda mokytojui efektyviai išnaudoti pamokos laiką, taikyti įdomius ugdymo būdus ir valdyti pamokos turinį, o šių mokytojų mokiniai demonstruoja aukštesnius akademinius pasiekimus (Boadu, 2015). Tyrimai rodo, kad aukštus akademinius pasiekimus demonstruoja tie mokiniai, kurių mokytojams būdingi tam tikri asmenybės bruožai (Kell, 2019). Nors ryšio tarp mokytojų charakteristikų ir mokinio pasiekimų įrodymų netrūksta, tačiau neaišku, kokį poveikį mokytojo charakteristikos daro mokinio gebėjimų bei akademinių pasiekimų ryšiui.